Ana (2020)

Verenigde Staten / Puerto Rico
Roadmovie / Komedie

geregisseerd door Charles McDougall
met Dafne Keen, Andy Garcia en Ramón Franco

Met de Puerto Ricaanse recessie in volle gang kan de failliete, tweedehands autohandelaar Rafa, zich niet voorstellen dat het leven veel erger zal worden. Dat is totdat hij de 9-jarige Ana ontdekt die achter in een van zijn auto's slaapt. Ana's moeder is net gearresteerd en gevangen gezet en heeft niemand anders. In een poging om de vader van Ana te vinden en op de een of andere manier Rafa's schulden af te handelen, begint het onwaarschijnlijke duo aan een kleurrijke reis over het eiland.

fred1946
Van uit de trailer gezien lijk me een leuke film met een lach en een traan.
Andy Garcia in een comedy doet het leuk,weer iets anders dan we gewend zijn van hem.
Dafne Keen de bijdehante tante doet het erg erg leuk.
Wil deze zien lijk me niet vervelend.
Doet me denken aan een andere film kan er niet zo snel op komen ,maar die was wat meer serieus.

Mwa, matig filmpje over het land Puerto Rico waar een meisje min of meer op straat komt te staan omdat haar moeder naar de gevangenis moet. Ze slaapt vervolgens in een auto van de overbuurman die een autodealer is. Hij ontdekt haar en besluit na een bezoek aan haar moeder in de gevangenis om haar naar haar vader te brengen aan de andere kant van het eiland. Ondertussen beleven ze allerlei spannende avonturen... Of althans dat is de bedoeling. Iets met een put in de grond waar het water van de zee in omhoog spuit en een pastoor in een kerkje dat iedereen bedriegt door te doen alsof dat meisje spontaan genezen is.

Dafne Keen speelt wel aardig maar wel weer hetzelfde bijdehante eigenwijsje zoals ze bijvoorbeeld ook in "His dark materials" speelde. In het begin is het nog wel te behappen maar daarna gaat het gewoon irriteren.

Niet echt de moeite waard dus deze film.

avatar van macrobody
Leuk klein filmpje. Geen rare fratsen, maar uit het leven gegrepen verhaal lijkt me. Was me boeiend genoeg om een avond aan te besteden in ieder geval.

Alleraardigste roadmovie met een verfrissende inbreng van de jeugdige Dafne Keen. De onwaarschijnlijke chemie tussen haar en Andy Garcia vormt het fundament voor een leuke film, die tussen de bedrijven door ook de desastreuze gevolgen van Hurricane Maria laat doorklinken. Afgezien daarvan is de film uitermate geschikt als toeristische promotiefilm voor Puerto Rico.
Natuurlijk is dit geen absolute topper, maar ik heb mij goed vermaakt met deze film. Een uitstekend tussendoortje.

avatar van schumacher
Middelmaat filmpke, niks speciaals. Het gaat ook over niet veel, niks boeiends.
Binnen een half uurke ben ik deze al vergeten.

avatar van Grindhouse62
BBarbie schreef:
Hier kan ik mij wel in vinden. Ik heb deze aardige film zojuist gezien en heeft mij prima geamuseetd. Prima spel van Dafne Keen en Andy Garcia. Een vette 3.0

Helemaal mee eens,!,,,'n vette 3.5*