• 8.300.721 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Puerto Rico

Geregisseerd door: Charles McDougall

Met onder meer: Dafne Keen, Andy Garcia en Ramón Franco

Plot Ana

"A journey of friendship, gangsters and insolvency"

Met de Puerto Ricaanse recessie in volle gang kan de failliete, tweedehands autohandelaar Rafa, zich niet voorstellen dat het leven veel erger zal worden. Dat is totdat hij de 9-jarige Ana ontdekt die achter in een van zijn auto's slaapt. Ana's moeder is net gearresteerd en gevangen gezet en heeft niemand anders. In een poging om de vader van Ana te vinden en op de een of andere manier Rafa's schulden af te handelen, begint het onwaarschijnlijke duo aan een kleurrijke reis over het eiland.

imageimageimage

avatar van fred1946

fred1946

Van uit de trailer gezien lijk me een leuke film met een lach en een traan.

Andy Garcia in een comedy doet het leuk,weer iets anders dan we gewend zijn van hem.

Dafne Keen de bijdehante tante doet het erg erg leuk.

Wil deze zien lijk me niet vervelend.

Doet me denken aan een andere film kan er niet zo snel op komen ,maar die was wat meer serieus.

avatar van Verhuiskaartje

Verhuiskaartje

Mwa, matig filmpje over het land Puerto Rico waar een meisje min of meer op straat komt te staan omdat haar moeder naar de gevangenis moet. Ze slaapt vervolgens in een auto van de overbuurman die een autodealer is. Hij ontdekt haar en besluit na een bezoek aan haar moeder in de gevangenis om haar naar haar vader te brengen aan de andere kant van het eiland. Ondertussen beleven ze allerlei spannende avonturen... Of althans dat is de bedoeling. Iets met een put in de grond waar het water van de zee in omhoog spuit en een pastoor in een kerkje dat iedereen bedriegt door te doen alsof dat meisje spontaan genezen is.

Dafne Keen speelt wel aardig maar wel weer hetzelfde bijdehante eigenwijsje zoals ze bijvoorbeeld ook in "His dark materials" speelde. In het begin is het nog wel te behappen maar daarna gaat het gewoon irriteren.

Niet echt de moeite waard dus deze film.

avatar van macrobody

macrobody

Leuk klein filmpje. Geen rare fratsen, maar uit het leven gegrepen verhaal lijkt me. Was me boeiend genoeg om een avond aan te besteden in ieder geval.

BBarbie

Alleraardigste roadmovie met een verfrissende inbreng van de jeugdige Dafne Keen. De onwaarschijnlijke chemie tussen haar en Andy Garcia vormt het fundament voor een leuke film, die tussen de bedrijven door ook de desastreuze gevolgen van Hurricane Maria laat doorklinken. Afgezien daarvan is de film uitermate geschikt als toeristische promotiefilm voor Puerto Rico.

Natuurlijk is dit geen absolute topper, maar ik heb mij goed vermaakt met deze film. Een uitstekend tussendoortje.

avatar van schumacher

schumacher

Middelmaat filmpke, niks speciaals. Het gaat ook over niet veel, niks boeiends.

Binnen een half uurke ben ik deze al vergeten.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2005 berichten

BBarbie schreef:

Hier kan ik mij wel in vinden. Ik heb deze aardige film zojuist gezien en heeft mij prima geamuseetd. Prima spel van Dafne Keen en Andy Garcia. Een vette 3.0

avatar van hamajava

hamajava

Helemaal mee eens,!,,,'n vette 3.5*

avatar van Lebarron

Lebarron

Een zeer charmante roadmovie/buddyflick. Rafa (Andy Garcia) is een bijna failliete autohandelaar die zijn overbuurmeisje Ana (Dafne Keen) in de maag gesplitst krijgt nadat haar moeder in de gevangenis moet. Rafa is ondertussen een fiks bedrag schuldig aan een bookmaker. Ana helpt hem om een oplossing te zoeken. Ana is een leuke film omdat het unlikely duo, Rafa en Ana, een sterke chemie heeft. De streetwise Ana en de levenswijze Rafa weten elkaar goed aan te vullen. Garcia en Keen kunnen elkaar goed aanvoelen want hun samenspel ziet er natuurlijk uit. Dafne Keen speelt zeer goed. Ze weet zich moeiteloos staande te houden tegenover Garcia. Grappig is vooral dat Garcia 10 jaar geleden dit soort types niet zou kunnen spelen. In zijn prime was hij immers de übercoole dude die alles onder controle had. Nu hij zichtbaar ouder wordt kan hij wel dit soort types geloofwaardig spelen. Verder zijn er ook nog bijrollen van Lauren Velez (bekend van Dexter en New York Undercover), Ramon Franco(bekend van Tour of Duty) en Jeanne Tripplehorn.