Bob the Builder: Race to the Finish - The Movie (2009)

Alternatieve titel: Bob de Bouwer - De Film: Race naar de Finish

Verenigd Koninkrijk
Animatie / Familie

geregisseerd door Andy Burns en Geoff Walker
met de stemmen van Neil Morrissey, Kate Harbour en Rob Rackstraw

Het zijn de allereerste Zonnebloemvallei Spelen en Bob en zijn team hebben een megaklus te doen: ze moeten een gigantisch sportstadion bouwen. Om ze hierbij te helpen heeft Bob twee heel speciale machines uit de stad laten overkomen: Grijper en Graver. Maar als Wendy het te druk heeft met atletiektraining en Grijper en Graver het veel leuker vinden om de vallei te ontdekken in plaats van werken, komt de bouw van het stadion in gevaar. Zal het team nog gaan samenwerken? Zal het stadion op tijd klaar zijn? En zal Wendy haar wedstrijd kunnen winnen?