A Better Man (2017)

1 stem

Canada
Documentaire

geregisseerd door Lawrence Jackman en Attiya Khan

18 jaar was Attiya toen ze werd mishandeld door haar toenmalige vriend Steve. 22 jaar later voelt ze zich sterk genoeg voor een eerlijke getuigenis én een confrontatie met Steve. Ze zoekt hem op en samen hebben ze een reeks gesprekken die de impact van huiselijk geweld toont op het niveau van een relatie en een individu. Niet alleen Attiya, maar ook Steve zelf probeert te weten te komen wat er toen eigenlijk aan de hand was en of Steve klaar is om zijn verantwoordelijkheid te nemen voor zijn daden.

avatar van BlueJudaskiss
Het zal vast en zeker binnen een groep maatschappelijk werkers goed werken - ik vond Attiya en de councelor erg vervelend. Waarom nu, waarom deze film op dit moment? Over de achtergrond van Steve had ik ook graag meer willen weten.