Maria Sharapova: The Point (2017)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Lisa Lax en Nancy Stern Winters
met Maria Sharapova

Maria Sharapova is een tennisprof wiens carrière een tijd onderbroken werd. In deze intieme documentaire met selfievideo's en archiefbeelden vertelt ze over haar schorsing, de gevolgen ervan en haar comeback. Voor dit laatste moest ze 15 maanden hard werken. Het was voor haar een vreemd gevoel dat het publiek haar volgde zoals haar eigen schaduw.

avatar van Mark de Jong
Leuk voor de fan.
Voor de neutrale kijker niet super interessant.

avatar van missl
Interessant inzicht in het leven van deze topsporter. Discutabel verhaal over de verboden middelen maar mooi gevecht om weer terug te komen.

avatar van mjk87
Non-doc. Eerst een kwartier over die dopingaffaire waarin niets wordt gezegd om vervolgend de periode daarna te tonen, Wat trainen, met vrienden en gezellig avondje en veel beelden van een Sjarapova die tegen de camera praat en wat quasi-wijsheden eruit spuit. Echt interessant wordt het nergens, inhoudelijk weet de docu niets te zeggen en nogal saai en degelijk in elkaar gezet. Eén moment, zo tegen het eind, is het melden waard als zij, die grote tennisster van €30 miljoen per jaar heel braaf als nog een klein meisje naar haar coach luistert en echt vraagt of hij gelijk heeft. Mooi om te zien. Verder snel vergeten. 1,0*.