ad

Geregisseerd door: Kyle Wilamowski

Met onder meer: Tye Sheridan, Kaitlyn Dever en Austin Abrams

Releasedatum: 6 februari 2017

Over All Summers End

Conrad voelt zich aangetrokken tot zijn klasgenote Grace, die zijn gevoelens blijkt te beantwoorden. Wanneer hij met zijn vrienden Hunter en Tim een grap uithaalt, leidt dit tot de dood van Graces broer. Conrad houdt zijn betrokkenheid bij het ongeluk verborgen, maar vroeg of laat komt de rouwende zus zijn geheim te weten.

imageimage

BBarbie

Film over het onvoorspelbare gedrag van puberende tieners en de naargeestige gevolgen die dat kan hebben. Aardig coming-of-age drama dat niet altijd weet te overtuigen. Jammer bovendien dat de film nogal abrupt eindigt, want ik kan me niet indenken dat de twee hoofdpersonages elkaar nooit meer tegengekomen zijn.

avatar van Shadowed

Shadowed

Sympathiek.

Film die ik voornamelijk voor de jonge rollen van Sheridan en Dever keek. Als film lijkt deze (nog) niet echt ontdekt te zijn, maar de hype is er dan ook snel vanaf als je in 2013 klaar bent met filmen en hem 4 jaar later pas uitbrengt. Niet echt de meest handige zet qua promotie.

Wel jammer, want All Summers End is een sympathieke en vlotte film die lekker wegkijkt. Het behoort wel tot het soort film waar je een beetje van moet houden, maar ik vind het helemaal prima om naar films te kijken met potentieel jong talent. En wat blijkt, zowel Sheridan als Dever zijn nu op weg naar een goede acteercarrière en verschijnen beide momenteel op het grote doek in de bioscoop.

Voor het briljante visuele niveau hoef je deze film niet op te zetten, en de regie is dan ook best klassiek en normaal. Wilamowski weet het echter wel een lekkere flow mee te geven en slaagt erin om het allemaal een beetje herkenbaar te maken, mits je dit soort zomers heb meegemaakt. Niet dat ik mezelf hier volledig in herken, maar de sfeer is voelbaar en vergelijkbaar met mijn eigen jongere jaren.

All Summers End volgt redelijk normale paden maar al in de eerste 20 minuten sta je garant voor een opvallende verrassing. Tenzij je de plotomschrijving op MM hebt gelezen, dan is de verrassing er snel vanaf. Het helpt dan ook goed als je deze film blanco ingaat en het gewoon over je heen laat komen, dan zullen de wenkbrauwen sneller omhoog springen.

Het enthousiaste acteerwerk zorgt voor een genietbaar verloop en zowel Sheridan als Dever doen het erg leuk. Het is te merken dat ze nog een beetje onervaren zijn, zeker tijdens de scenes die iets meer van beiden vragen op emotioneel gebied, maar het zijn enkel kleine stoorzendertjes. Verder is dit namelijk een aardig plezierige kijkervaring.

Verloop is verder redelijk voorspelbaar en de gebeurtenissen voelen niet meer vernieuwend aan, maar regisseur Wilamowski weet het allemaal wel vlot naar de kijker te sturen. Echt vermoeiend is deze film dan ook niet, en ontwijkt soms op een leuke manier vervelende clichés. Het eindresultaat is een sympathieke, schattige maar ook veilige zomerfilm. Leuk om eens gezien te hebben en dient als goed en plezierig vermaak. Jammer dat het niet meer aandacht heeft gekregen.