ad
  • 8.105.291 stemmen

Baba Yega: The Movie (2018)

Avontuur / Familie | 82 minuten

Genre: Avontuur / Familie

Alternatieve titel: Baba Yega: De Film

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Michael Van Ostade

Met onder meer: Barbara Sarafian, Rik Verheye en Tom Audenaert

IMDb beoordeling: 4,0 (63)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 28 maart 2018

Over Baba Yega: The Movie

Vijf ruimtewezens (de Baba Yega) komen met hun ruimteschip in de problemen en een van hen stort neer op aarde. Tijdens de zoektocht naar deze verloren Baba, raken de vier andere Baba's betrokken in een strijd tegen de kwaadaardige Cordelia Zen. Samen met haar helper Grieg ontvoert Cordelia "jeugdig gespuis", alle kinderen die ook maar een beetje ondeugend zijn. De verloren Baba komt ondertussen in contact met Alima, een jong meisje dat recent doof geworden is, en haar broer Noah. Ook zij krijgen het aan de stok met de geheime organisatie van Cordelia.

imageimageimage

Social Media

avatar van moviemike

moviemike

Wat gaat het toch goed met de Vlaamse film ?

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

Inderdaad flauw, maar ja; je kan dit niet echt beoordelen als een cinemafilm. Het is meer een lange videoclip met een dun verhaaltje als rode draad. Helaas wordt er in deze clip slecht geacteerd en valt er weinig te lachen. Alleen het stukje van Sam Louwyck is nog een beetje grappig.

avatar van K. V.

K. V.

Deze wilden de kinderen graag eens zien, dus ook maar eens meegekeken. De danspasjes waren wel goed, maar voor de rest stelde het verhaal niet veel voor. Alles is zo uitvergroot, serieus dun je deze film zeker niet heten. Qua humor bleef ik toch ook wel op m'n honger zitten.

Visueel was het nog niet zo slecht.

De kinderen vond het geweldig, ik toch iets minder

avatar van moviemike

moviemike

Eigenlijk lijkt deze film nergens op en ook de gebroeders Van Ostade doen geen enkel belletje rinkelen.

Dan rest er me toch alweer ergens de vraag hoe men erin is geslaagd dit wanproduct op de bevolking los te laten, met de medewerking van een getalenteerde cast en de steun van interessante geldschieters?