Magda Goebbels: La Première Dame du 3e Reich (2017)

Alternatieve titel: Magda Goebbels: First Lady of the Third Reich

Frankrijk
Documentaire / Oorlog

geregisseerd door Antoine Vitkine
met Magda Goebbels, Gérald Bronner en de stem van Christian Gonon

Magda Goebbels, de vrouw van nazikopstuk Joseph Goebbels, was in haar hoedanigheid van Arische moeder een van de belangrijkste figuren van nazi-Duitsland. Minder bekend was haar leven vóór Goebbels, waarin ze niet alleen al twee keer was getrouwd, maar ook een verhouding met een Joodse man had gehad en zelfs met de gedachte had geflirt, met hem naar Palestina te trekken. Bij het lezen van haar levensverhaal is men geneigd zich af te vragen hoe het kan dat een sterke, vrijgevochten vrouw als Magda Goebbels uiteindelijk zo sterk in de nazi-ideologie is gaan geloven dat ze aan het eind van de Tweede Wereldoorlog in de Führerbunker in Berlijn haar zes kinderen een cyanidecapsule toediende en samen met haar man zelfmoord pleegde.

Teaser