My Foolish Heart (2018)

Nederland

geregisseerd door Rolf van Eijk
met Steve Wall, Raymond Thiry en Gijs Naber

Amsterdam 1988. De ambitieuze rechercheur Lucas onderzoekt de mysterieuze dood van jazzmuzikant Chet Baker. In het kielzog van Chets laatste noten wordt Lucas geraakt door de lyrische muziek en het levensverhaal van de aan lager wal geraakte legende. Wanneer Chets duistere kant zich aan hem openbaart, realiseert Lucas dat hij meer op Chet lijkt dan hem lief is.

Vanaf 1 november in de bioscoop (September Film)

avatar van chiel
Nette trailer wel!

Indrukwekkende film noir. (Vanzelfsprekend) goede soundtrack!

avatar van Redlop
De mij totaal onbekende Steve Wall zet erg sterk de lijdensweg van heroïnejunk Chet Baker neer. In ieder geval beter dan Ethan Hawke in Born to Be Blue. Voor de aangrijpende rol van Steve Wall een dikke voldoende. Dat verhaal met die rechercheur had er voor mij niet bij gehoeven.

Bélon
Behoorlijke tegenvaller: een zijplot met rechercheur waar niemand op zit te wachten en te weinig muziek. Het hoogtepunt komt al heel snel (My Foolish Heart in studio) en daarna wordt de film er bepaald niet beter op. Mocht dit produkt nog exportafname vinden dan gaan de IMDB scores wel duikelen maar dit blijft gewoon een VPRO productie met made for TV allure voor de NL markt denk ik.

avatar van mrklm
Deprimerende, maar zeer goed geregisseerde film over de laatste levensdagen van de legendarische jazztrompettist Chet Baker [Steve Wall], die op vrijdag 13 mei 1988 stierf na een val uit het raam van een Amsterdams hotel. Regisseur Rolf van Eijk, die samen met Roelof Jan Minneboo het scenario schreef, voegt een element van mysterie toe wanneer detective Lucas [Gijs Naber] de schaduw van een man in Chets hotelkamer ziet. Is Chet inderdaad ten onder gegaan aan de demonen die hem al jarenlang achtervolgden of is er meer aan de hand? De detective zoekt naar mensen in Amsterdam die veel met Chet omgingen in de laatste fase van zijn leven, waaronder Simon [Raymond Thiry] die hem een slaapplaats bood, en de geheimzinnige Doctor Feelgood [Arjan Ederveen], de man die Chet voorzag van drugs die hij nodig had om 'vanuit zijn ziel' te kunnen spelen.
Met zijn warme, haast fluisterende stem en ingevallen gezicht is Steve Wall perfect als de briljante muzikant die weet dat zijn drugsverslaving een deal met de duivel is die hem uiteindelijk naar de ondergang zal leiden. Martijn van Broekhuizen brengt de duistere kant van Amsterdam op prachtige wijze in beeld en de muziek (deels gespeeld door Ruud Breuls) gaat door merg en been. Absoluut geen film om vrolijk van te worden en een tikje traag, maar dit is een lust voor oor en oog.

avatar van 93.9
Weinig geslaagd, maar toch alleen al vanwege de muziek goed te pruimen!
Gevalletje meer in gezeten

mooie film over Chet.
Kreeg vaak kippevel. een echte aanrader