Die Freibadclique (2017)

Duitsland

geregisseerd door Friedemann Fromm
met Jonathan Berlin, Theo Trebs en Andreas Warmbrunn

Duitsland, zomer 1944. Onkel, Knuffke, Bubu, Zungenkuss en Hosenmacher, de leden van de 'Freibadclique' zijn niet geïnteresseerd in de oorlog, maar in Amerikaanse muziek en in meisjes in badpak. Vooral in Lore, die in Fliegerhorst voor de Luftwaffe werkt en in haar rode badpak alle blikken op zich krijgt gericht. Maar dan worden de jongens in de laatste maanden van de oorlog bij de Waffen-SS ingelijfd.

Leuk gegeven maar de film gaat ten onder aan de sommige leuk bedachte sketches, die totaal niet in dit verhaal paste. Bijvoorbeeld de dame in haar ondergoed met de beide jongens dat leek wel slapstick...

avatar van Darbie
Zonet gezien op Duitsland 1. Zag er goed uit, maar nog voor de helft van de film was ik de draad van het verhaal al volledig kwijt.