Miel de Naranjas (2012)

Alternatieve titel: Orange Honey

Spanje / Portugal

geregisseerd door Imanol Uribe
met Iban Garate, Blanca Suárez en Karra Elejalde

Tijdens de Spaanse Burgeroorlog in de jaren vijftig van de twintigste eeuw werkt de jonge Henry als soldaat voor een militaire rechter. Deze rechter houdt zich bezig met de rechtszaken waarbij mensen die verdacht worden van communisme veroordeeld worden. Henry komt erachter dat deze rechtszaken slechts schijnvertoningen zijn en hij besluit in actie te komen.