Our Blood Is Wine (2018)

Documentaire

geregisseerd door Emily Railsback
met Jeremy Quinn, Ramaz Nikoladze en Giorgi Natenadze

Filmmaker Emily Railsback en bekroonde sommelier Jeremy Quinn bieden intieme toegang tot het landelijke gezinsleven in de Republiek Georgië tijdens hun verkenning van de wedergeboorte van 8.000 jaar oude wijntradities die bijna verloren zijn gegaan tijdens de Sovjetregering. Door gebruik te maken van onopvallende iPhone-technologie brengt Railsback de stemmen en de voorouderlijke erfenissen van de moderne Georgiërs rechtstreeks naar de kijker. Hij onthult hierbij een ingewikkelde en veerkrachtige samenleving die de reguliere buitenlandse invasie en herhaalde pogingen heeft overleefd om de Georgische cultuur uit te wissen. De heropleving van de traditionele wijnproductie is de centrale drijvende kracht achter dit krachtige, onafhankelijke en autonome land om de identiteit van de 21e eeuw te vinden.