Kwantumrevolutie (2015)

België
Documentaire

geregisseerd door Vincent Langouche
met Danira Boukhriss, Jorgen D'Hondt en Henri Eisendrath

In 1911 riep de rijke en vooruitstrevende industrieel Ernest Solvay een kleine groep van Europese topwetenschappers naar Hotel Métropole in Brussel om na te denken over problemen binnen hun vakgebied. Het was de eerste van de vele solvayraden die een cruciale rol hebben gespeeld in de ontwikkeling van de moderne fysica. Meer dan 100 jaar later worden deze tweejaarlijkse solvayraden nog steeds georganiseerd. Via heldere animaties brengt 'Kwantumrevolutie' een introductie tot deze uiterst intrigerende wetenschap, haar ontstaansgeschiedenis en haar impact op de wereld van vandaag.