Devil's Tree: Rooted Evil (2018)

Horror / Thriller

geregisseerd door Chris Alonso en Joshua Louis
met Maddy Curley, Eddie Kaulukukui en Roberto Escobar

Samantha is een studente die journalistiek studeert. Ze moet voor een schoolopdracht een interessant artikel schrijven. Samen met een vriend, genaamd Rob, verneemt zij een gerucht over een mysterieuze boom in een naburig park waar veel verschrikkelijke dingen gebeurd zijn. Samantha besluit een artikel over de boom te schrijven, en ontdekt langzaamaan het duistere verleden van de boom.

niet echt schitterende film naargelang de hoge score op imdb . tegenvaller voor mij persoonlijk.

avatar van Collins
Inspired by true events. Die tekst staat in de opening credits van de film. Vaak is zo'n ergerlijke tekst een publiciteitsstunt en in die zin betekenisloos. In deze film is dat waarschijnlijk ook het geval. Hoewel ik sterk denk aan sensationele nonsens, doet een bezoek aan de website van de film mij toch een beetje twijfelen. Op die site staan een aantal links die verwijzen naar artikelen over de echte Devil's tree. Het ziet er overtuigend uit. Verder aan het eind van de film wat zogeheten echt materiaal dat er eveneens authentiek uitziet. Ik neig nog steeds naar flauwekul, maar ben toch iets minder zeker van het absolute nonsensgehalte. Hoe dan ook. Onzin of niet, het marketing spel is goed gespeeld.
Aardige film trouwens. Een boeiend mysterie, dat in het verloop van de film steeds meer onder de huid gaat zitten. Een verhaal met weinig opsmuk. Opsmuk heeft het verhaal ook niet nodig. Juist in de soberheid van verhaal en film zit de kracht. Geen subplotjes die afleiden. Geen studentikoos gedoe dat niets met het verhaal heeft te maken. Gewoon een film over een mysterie en de personages die er bij betrokken zijn. Gewoon een film die de kijker subtiel en genadeloos meesleept en daarbij een prima horrorgevoel oproept. Spannend ook.
Sinistere sfeer. Beklemmend. Paar ijzingwekkende scènes die een benauwend en creepy gevoel geven. Scènes die onder je huid kruipen.
Ook soberheid in de hoeveelheid belangrijke personages. De focus ligt bijna steeds bij het vrouweijke hoofdpersonage dat de spil is in het verhaal. Geen hysterisch karakter maar prettig down to earth. Haar beleving is juist daarom erg overtuigend en zorgt voor schrik en huiver. Overtuigend geacteerd.
Gefilmd in harde indringende kleuren. Ook hier geen opsmuk. Net als de effecten. Die zijn niet overdone maar prima gedoseerd en zien er goed uit. Heerlijke puntjes op de i en goeie gore.
Fijne film.

avatar van Rickyman
Erg fijn filmpje inderdaad, ben het ook met Collins hierboven eens.
Het ziet er allemaal verrassend goed uit, alhoewel het verhaal een boel vragen opriep die onbeantwoord bleven, maar dat boeit niet, lekker spannend en creepy.