Algo Muy Gordo (2017)

Spanje
Komedie / Mockumentary

geregisseerd door Carlo Padial
met Javier Botet, Carolina Bang en Carlos Areces

Een regisseur en een comedian hebben grote ambities. Ze willen de komedie van de toekomst maken en filmgeschiedenis schrijven. Al snel raken hun bronnen echter uitgeput en schieten ze hun doel voorbij. Het komt tot botsingen tussen ego's, dalende verwachtingen en familiale perikelen.

Lollig.

Fake docu over een film die gemaakt wordt. Een wat experimenteel gebeuren waar de acteurs niet goed weten in wat voor film ze terecht zijn gekomen. Een film die volledig voor green screens opgenomen wordt en waar het vooral om comedy draait, maar waar bitter weinig te lachen valt.

En dat is dan op zich weer best grappig. Javier Botet is altijd een hoogtepunt, ook wanneer hij zich niet als monster verkleedt. Maar ook Berto Romero weet positief op te vallen en draagt de film op een best droge maar aandoenlijke manier.

Het is dan ook droogklotenhumor. Beetje lachen met film, regisseurs en acteurs. Op het einde zit ook echt een treffende scene, met de idiote jump die niet in de film zit maar wel beter geacteerd moet worden. Op dat soort momenten is deze Something Huge op z'n best.

Het is vooral een apart dingetje, dat niet te lang duurt en origineel uit de hoek weet te komen, maar qua impact mist het af en toe toch net wat doel. Komt misschien ook omdat het einde een beetje wegdeemstert, of omdat het net allemaal iets teveel mockumentary aandoet, ondanks dat het nooit echt geloofwaardig overkomt. Maar wel vermakelijk voor een keertje.