Pickings (2018)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Usher Morgan
met Michelle Holland, Lily Brooks O'Briant en Reese Grande

Jo Lee-Haywood is een alleenstaande moeder en eigenares van een bar in een wijk. Ze heeft jarenlang geprobeerd te ontsnappen aan haar gewelddadige verleden. Op een dag willen een lokale gangster en zijn bende handlangers het etablissement beroven. Jo wordt gedwongen haar innerlijke demonen weer onder ogen te zien en tot het uiterste te gaan om haar familie en haar bezittingen te beschermen.

• vanaf 24 oktober te koop op dvd

Aardige film maar toch een beetje een wazig verhaal.
Kwam misschien ook omdat hij me toch niet voldoende kon boeien om er lekker in te komen.
Nou dan is 2 en een halve ster prima en ben ik nog de eerste die stemt ook.

avatar van RoyDeSmet
Boven alles is dit een heel lelijke low budget huis-tuin-en-keuken wannabe-western: de algemene sets en het kleurenfilter zien er acceptabel uit, maar in de close-ups is het camerawerk amateuristisch, de belichting slecht, de kleding goedkoop en blijkt niemand enigzins te kunnen acteren behalve jongste dochter Emma misschien. Door deze film in de hedendaagse tijd af te laten spelen komen de cowboys en gangsters echt lachwekkend ongeloofwaardig over met hun schone, pasgekochte C&A-hoedjes en overhemden. De editing van de scènes en shots hangt van clichés aan elkaar, evenals de plot en de personages. Tussendoor worden er af en toe hele coupletten gespeeld op een gitaar.
Ik heb The Room nog niet gezien, maar volgens mij gaat die van zijn troon gestoten worden door Pickings.