Die Defekte Katze (2018)

Alternatieve titel: A Dysfunctional Cat

Duitsland

geregisseerd door Susan Gordanshekan
met Hadi Khanjanpour, Pegah Ferydoni en Arash Marandi

Mina woont in Iran. Volgens Iraanse normen heeft ze vrij laat besloten om te trouwen. Kian is een arts van Iraanse afkomst. Hij is alleenstaand en woont in Duitsland. Gefrustreerd door een reeks mislukte blind dates, neemt hij eindelijk het advies van zijn moeder en maakt hij gebruik van de traditionele Iraanse methode van gearrangeerde ontmoetingen met potentiële partners om een vrouw te vinden. Wanneer Mina en Kian elkaar ontmoeten, is het niet precies liefde op het eerste gezicht maar toch voelen ze allebei de mogelijkheid van een leven samen. Mina besluit met Kian te trouwen en een nieuw leven te beginnen in Duitsland, met alle onzekerheid die dit met zich mee zou kunnen brengen.

Film over huwelijksproblematiek ten gevolge van de "gearrangeerde aard" van de relatie - "Soort blind-date-systeem", zegt de man tegen zijn vrienden als ze zich er over verwonderen - en niet zozeer, of bijna niet, door het zich aanpassen aan het nieuwe land door de bruid. .
Heel veel heeft de film dus niet te bieden, maar het verhaal wordt geloofwaardig uitgewerkt en er kan gerekend worden op beide hoofdrolspelers.