Namme (2017)

Georgië

geregisseerd door Zaza Khalvashi
met Mariska Diasamidze, Aleko Abashidze en Ednar Bolkvadze

Ali's familie krijgt een missie toebedeeld, of beter gezegd geërfd. Ze moeten de zieke inwoners uit hun dorp helen met behulp van het lokale water dat genezende krachten bevat. De drie zonen staan sceptisch tegenover hun nieuwe taak, dochter Namme daarentegen omarmt de tradities binnen de familie. Ondertussen wordt een nieuwe waterkrachtstation gebouwd en steken milieuveranderingen de kop op. Op een dag verdwijnt het bronwater dat volgens de vader onderdeel uitmaakt van een oeroude traditie. Alleen bij een offer keert het water weer terug in het dorp.