Watashi no Dorei ni Narinasai (2012)

Alternatieve titels: Be My Slave | 私の奴隷になりなさい

Japan

geregisseerd door Tôru Kamei
met Mitsu Dan, Itsuji Itao en Hiroaki Mayama

Vanaf de eerste dag dat een jongeman aan de slag gaat bij een uitgeverij, voelt hij zich aangetrokken tot een van zijn vrouwelijke collega's. Ze is mooi, mysterieus en, zo blijkt al snel, onbenaderbaar. Na verschillende vergeefse pogingen om een afspraakje met haar te maken, krijgt hij op een dag op zijn telefoon een berichtje van haar met de botte boodschap: "Laten we vanavond seks hebben". Verwonderd over deze plotselinge omslag, gaat hij 's avonds naar haar huis. Daar staan hem nog meer verrassingen te wachten.

Film over een vrouw, die vastzit in een langeafstandshuwelijk en in een poging haar verveling te doorbreken slavin wordt van een SM-meester. Daar waar het eerste deel van de film tamelijk raadselachtig is, is het tweede deel rijkelijk gevuld met vrij heftige SM-scènes terwijl het verhaal er niet beter op wordt. De debuterende Mitsu Dan doet deze rol nog eens over in het veel betere Amai Muchi [Sweet Whip] (2013) van Takashi Ishii. Opvallende cameo van Aya Sugimoto als “collega-slavin”.

Ik kan het niet beter verwoorden dan BBarbie. Heb er enerzijds wel geboeid naar zitten kijken, vond het anderzijds psychologisch niet sterk. Mensen zijn niet alleen maar een willoos slachtoffer van hun lust- en driftleven, zoals hier wordt gesuggereerd.

En nou weet ik wel dat ze in Japan hele goeie whisky maken, maar het wordt hier een beetje overdreven...