All's Well That Ends Well (1981)

Alternatieve titel: The Complete Dramatic Works of William Shakespeare: All's Well That Ends Well

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Elijah Moshinsky
met Ian Charleson, Angela Down en Celia Johnson

Wanneer Helena, de dochter van een arts, de doodzieke koning van Frankrijk geneest, mag zij van hem met een edelman uit zijn hofhouding trouwen. Zij kiest voor Bertram, de graaf van Rousillon. Deze voelt hier niets voor, maar is hij toch gedwongen tot een huwelijk. Bertram wenst het huwelijk niet te consumeren en haast zich naar de oorlog die zich ontwikkelt in Toscane. Hij wordt daarin bijgestaan door zijn vriend, de leugenachtige opschepper Parolles. Hij stuurt Helena een brief met de mededeling dat zij hem niet als haar echtgenoot mag beschouwen tot het haar lukt de ring van zijn vinger te krijgen en zwanger te raken van zijn kind. Helena wil haar man echter niet verliezen en ontwikkelt een plan om hem voor zich te winnen.