Rötmånad (1970)

Alternatieve titels: Dog Days | What Are You Doing after the Orgy?

1 stem

Zweden
Komedie / Drama

geregisseerd door Jan Halldoff
met Carl-Gustaf Lindstedt, Ulla Sjöblom en Christina Lindberg

Ergens in de Zweedse archipel woont kapper Assar Gustafsson met zijn 17-jarige dochter Anna-Bella (Christina Lindberg) in een buitenhuis aan een meer. Dan staat ineens zijn vrouw voor de deur, na vijf jaar afwezigheid. Ze komt op het idee om in het badhuis een bordeel te beginnen met Anna-Bella als voornaamste attractie. Dat blijkt een groot succes en trekt mannen uit de wijde omtrek. Assar realiseert zich dat je zo goed geld kunt verdienen. Maar vooral als zijn vrouw van het toneel verdwijnt. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

Het leek me eerst drie keer niks, maar het is toch best een aardig film. Ja ogenschijnlijk een komedie, maar met een zwart randje. Lekker Zweeds, mooie natuur, lekker jaren zeventig sfeertje en de humor wordt geen slapstick. Natuurlijk was deze film ook wel bedoeld om Christina Lindberg ('het meisje met de mooiste tieten van Europa') met haar mona lisa-glimlach uit de kleren te laten gaan, maar beschouw dat dan maar als de bonus.