Morir (2017)

Alternatieve titel: Dying

Spanje

geregisseerd door Fernando Franco
met Marian Álvarez, Andrés Gertrúdix en Eduardo Rejón

Luis en Marta genieten van een solide, benijdenswaardige relatie. Wanneer Luis de diagnose krijgt dat hij een hersentumor heeft, besluiten hij en Marta om op een weekend spirituele retraite te gaan in een rustig huis aan de Baskische kust. Hier komen al snel tegenstrijdige gevoelens aan de oppervlakte - ontkenning, schuld, medelijden en woede, zoals Luis zijn vermoeden dat Marta hem zal overleven en uiteindelijk een nieuw leven opbouwt. De frustraties van Luis exploderen uiteindelijk, waardoor er een ernstig relatiegeschil ontstaat.