Violette & François (1977)

Alternatieve titel: Violette et François

Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Jacques Rouffio
met Isabelle Adjani, Jacques Dutronc en Serge Reggiani

Een jong stel met een baby kan met moeite de eindjes aan elkaar knopen. De onvolwassen echtgenoot kan geen werk behouden en gaat stelen in warenhuizen. Zijn vrouw wordt medeplichtig maar houdt uiteindelijk toch niet het huwelijk intact.

avatar van wendyvortex
Matige Franse tragi-komedie over stel dat uit geldgebrek gaat stelen hetgeen steeds meer begint te lijken op kleptomanie.
Paar aardige momenten, maar ik vrees dat ik over drie maanden geen idee meer heb waar deze film nou over ging.

avatar van 93.9
Sympathieke film met typisch chaotische sfeertje waar Fransen zo goed in zijn.
Verhaal stelt weining voor, maar de film moet het van een broederig samenspel van Adjani en Dutronc hebben.

Jacques Dutronc was de perfecte keuze om deze rol te spelen.
Daarnaast is Isabelle Adjani ook uitstekend als eigenlijk kind-moeder die zich het leven met haar man zekerlijk anders had voorgesteld.
Film is wat onevenwichtig in de opeenvolging van de scènes waarvan er toch wat zijn die het verhaal niet voorthelpen.
Met een betere opbouw zat er meer in.