Ceres (2018)

België / Nederland
Documentaire

geregisseerd door Janet van den Brand

Documentaire film over vier jonge kinderen die de oogstcyclus en de kringloop van leven en dood elk op hun eigen manier ervaren. De kinderen wonen op afgelegen Zeeuwse boerderijen en dromen ervan om later boer te worden, net als hun vaders en grootvaders. Hoewel deze droom nooit in twijfel wordt getrokken, bereiken de kinderen een leeftijd waarop verleidingen van buitenaf hun isolement binnendringen en hun onvoorwaardelijke idealen kunnen beïnvloeden. Opgroeien op een afgelegen boerderij, de vooropgestelde droom om later boer of boerin te worden, het belang van familiebedrijven die generatie op generatie worden doorgegeven, afhankelijkheid van de natuur en het weer, de kringloop van de seizoenen, van zaaien en oogsten en van ter wereld brengen en slachten, vormen de kern van hun verhalen.

Aangekocht door Periscoop Film. Releasedatum nog niet bekend.

avatar van Verhoeven
Alsof Terrence Malick besluit een documentaire te maken in Zeeland over vier jongeren die twijfelen aan hun bestaan. Zintuiglijk, betoverend en poëtisch.

Helaas is de release komen te vervallen.

avatar van Verhoeven
Zaterdag 23 maart eenmalig te zien in filmhuis De Spiegel. Regisseuse Janet van den Brand en cinematograaf Timothy Wennekes zullen aanwezig zijn voor een inleiding en Q&A.