Arthur Miller: Writer (2017)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Rebecca Miller
met Arthur Miller en Marilyn Monroe

Rebecca Miller schetst met behulp van jarenlange onverwachtse interviews een portret van haar vader. Het leven van Arthur Miller werd overschaduwd door ellende zoals de Rode schrik en de dood van Marilyn Monroe. De documentaire geeft zowel een inkijk in zijn succes en falen als een blik op menselijke vergankelijkheid en is daarnaast een hommage aan de man. Daarnaast komt de kijker te weten hoe de toneelschrijver zijn ideologieën vormde en hoe zijn leven zijn werk weerspiegelde.

avatar van simonfender
Absoluut boeiende docu omtrent deze toneelschrijver.!