A Bramble House Christmas (2017)

Canada

geregisseerd door Steven R. Monroe
met Autumn Reeser, David Haydn-Jones en Teryl Rothery

Na het overlijden van zijn vader komt Finn Conrad tot de ontdekking dat hij 50.000 dollar aan zijn verpleegster Wella nagelaten heeft. Finn vindt dit vreemd, omdat zijn vader haar slechts een maand gekend heeft. Hij wil het geld terug en begeeft zich naar de bed and breakfast die Wella pasgeleden overgenomen heeft. Wanneer Finn haar ontmoet verandert hij van gedachten.

Het is kerst en Amerikaans dus suikerzoet en na 5 minuten weet je al hoe het afloopt. Maar het is niet slechter dan de gemiddelde kerstfilm en leuk als je ervan houdt. Film suggereert een echte mooie gedachte maar lijkt er toch meer in te zitten voor de kerstgedachte.
Het acteren van de mannelijke hoofdrolspeler is gewoon goed.(Hij is Candees en dat helpt). Anderen lijken het toch op routine te doen.

avatar van trinco
Men neme:

1 over the top lieve, zachte en mooie alleenstaande moeder.

1 typisch Amerikaans bijdehand kind [die je na 10 minuten al jeukende handen bezorgt].

1 prins op het witte paard die ook nog eens ongelofelijk goed met kinderen is.

1 kulverhaal.

Als ik zeg dat ze elkaar krijgen, verraad ik dan de afloop?

avatar van JanineV
In de categorie kerstfilms (sneeuw, lekker zoet, fijne acteurs, happy ending) scoort deze film goed!
Ja ik weet het, je moet er van houden (en ja, dat doe ik!), maar er zit toch echt veel verschil tussen de diverse kerstfilms.
Zo vind ik zelf de locatie erg belangrijk, en dat zit helemaal goed. Een dorp vol sneeuw, een mooi versierd huis, ik zou er zo willen wonen.
De acteurs zien er leuk uit. Niets zo erg als mensen die totaal geen klik hebben, tot het einde toe te zien struggelen (fout Nederlands, maar het dekt de lading) met elkaar, nee deze mensen zijn goed gecast!
Het verhaal is zoet, precies wat ik verwacht bij een kerstfilm. Met kerst wil ik gewoon een fijn verhaal om in kerststemming te komen, en dat is precies wat deze film doet!
Ik kijk hem volgend jaar weer?

Leuke kerstfilm!!!

avatar van BlueJudaskiss
Grappig dat het gemaakt is door I Spit On Your Grave-regisseur Monroe en mede door die gedachte een aardige film om te zien. Moeder en vooral kind zijn op het randje, maar Finn en de oudere dame hebben een zekere nuchterheid die daar goed tegenover kunnen staan. Een van de vele, vele Kerstfilms, maar binnen het genre absoluut niet onaardig.