All Saints (2017)

geregisseerd door Steve Gomer
met John Corbett, Cara Buono en Barry Corbin

'All Saints' is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Michael Spurlock. Hij was eerst een verkoper maar werd later aangesteld als pastoor van een kleine landelijke kerk in Tennessee die geen succes kende en met sluiting bedreigd was. Hij kwam in contact met een groep vluchtelingen uit Zuidoost-Azië. Samen riskeerden ze alles om zaden te planten voor een toekomst die hen allemaal zou kunnen redden.

Ik vond deze film de moeite waard gezien te hebben. Het - overigens waargebeurde - verhaal was soms misschien iets te simplistisch of naïef maar bovenal met een boodschap over verbroedering ondanks allerlei verschillen tussen mensen in levenservaringen, vertrouwen, geloof, zakelijkheid en sociale betrokkenheid.

avatar van Aapje81
Aardig geacteerde EO film die voor elke atheïst een zware kluif zal zijn. Mocht je echter in een tolerante bui zijn dan is deze film in zijn genre nog best te verdragen.

Matig.

avatar van Decec
Een goede drama film...
Goed verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Goed acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
met Dolby Digital...
Goed, geen top...

Goedbedoeld, maar uiteindelijk zonder concurrentie de saaiste film uit 2017. Kijk hem een keer als hij ter zijner tijd voorbijkomt bij de EO of omroep MAX, maar zeg niet dat je niet bent gewaarschuwd. Zoetsappiger zal je ze niet zien, inclusief het eendimensionale acteerwerk van Corbett, een man die één goede film heeft gemaakt, en vervolgens in al zijn werk een irritante variant op dezelfde rol van overdreven sympathieke goedzak weggeeft. Volstrekt oninteressant.