All Saints (2017)

geregisseerd door Steve Gomer
met John Corbett, Cara Buono en Barry Corbin

'All Saints' is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Michael Spurlock. Hij was eerst een verkoper maar werd later aangesteld als pastoor van een kleine landelijke kerk in Tennessee die geen succes kende en met sluiting bedreigd was. Hij kwam in contact met een groep vluchtelingen uit Zuidoost-Azië. Samen riskeerden ze alles om zaden te planten voor een toekomst die hen allemaal zou kunnen redden.

Ik vond deze film de moeite waard gezien te hebben. Het - overigens waargebeurde - verhaal was soms misschien iets te simplistisch of naïef maar bovenal met een boodschap over verbroedering ondanks allerlei verschillen tussen mensen in levenservaringen, vertrouwen, geloof, zakelijkheid en sociale betrokkenheid.