Den Utrolige Historie om den Kæmpestore Pære (2017)

Alternatieve titels: Het Ongelooflijke Verhaal van de Mega Grote Peer | The Incredible Story of the Giant Pear

Denemarken
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Amalie Næsby Fick, Jørgen Lerdam en Philip Einstein Lipski
met de stemmen van Alfred Bjerre Larsen, Liva Elvira Magnussen en Peter Frödin

Het leven in het dorpje Solby is rustig en vredig totdat op een dag Mitcho en Sebastian een brief in een fles vinden in de haven. De fles is afkomstig van de verdwenen burgemeester van Solby. In het bericht vertelt hij dat hij een mysterieus eiland heeft ontdekt en daar een grote ontdekking heeft gedaan. Ze gaan op een gevaarlijk avontuur om de burgemeester te redden.

Vanaf 21 juni in de bioscoop (September Film)

avatar van K. V.
Dit was nog een leuke animatiefilm. Soms is het visueel wat eenvoudiger (die kat en die olifant), maar soms zaten er ook wel mooie scènes in (in de mist met die lichtjes).
Voor kinderen (<12 jaar) is dit wel een prima avonturenfilm, want welk kind vindt draken, piraten en machines niet leuk?