The Day I Met El Chapo: The Kate del Castillo Story (2017)

Documentaire
162 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Carlos Armella
met Kate del Castillo

The Day I Met El Chapo vertelt het biografische verslag van de Mexicaanse actrice Kate del Castillo over haar ontmoeting met de beruchte Mexicaanse drugsbaron El Chapo, terwijl hij de meest gezochte drugsbaas ter wereld was. El Chapo hield zich na zijn ontsnapping uit de gevangenis schuil in de Mexicaanse jungle. Niemand wist waar hij verbleef, maar acteur Sean Penn vestigde de aandacht van de hele wereld op zich door uit het niets met een interview met El Chapo te komen. Het interview had in het diepste geheim plaats en ook Del Castillo was daarbij aanwezig. Zij had voor het contact met El Chapo gezorgd. Kate del Castillo laat in deze docureeks zien hoe het allemaal begon en waarom ze bereid is geweest om te luisteren naar het levensverhaal van één van de meest controversiële narcotica-figuren én wat er daarna gebeurde.

'Sean Penn met Kate del Castillo in de clinch over docuserie El Chapo' | NU.nl
Na het bekijken van de afleveringen uitte Penn naar verluidt zijn onvrede, schrijft Variety. "Meneer Penn heeft gekeken en hoopt dat er nog ruimte is voor veranderingen: er zitten verschillende onnauwkeurigheden in het verhaal en sommige zaken worden verkeerd voorgesteld", aldus een woordvoerder van Penn.
Of de serie nu wordt uitgesteld, is onduidelijk. Netflix, dat de serie gaat uitzenden, weigert commentaar te geven.

In aanvulling op het voorgaande:

Sean Penn wil Netflix-documentaire tegenhouden | NU.nl

"Het is stuitend dat Del Castillo en haar team extra aandacht proberen te trekken met dit compleet verzonnen, belachelijke en gevaarlijke verhaal", liet Penns woordvoerder weten aan TMZ. "Het idee dat Penn of ook maar iemand namens hem het ministerie van Justitie heeft ingelicht over de trip is volledig verzonnen en een grote leugen. Het is nooit gebeurd."
Een advocaat van Penn zou nog verder zijn gegaan. Volgens The New York Times schreef de raadsman in een e-mail dat Netflix "bloed aan de handen heeft" als de film tot gewelddadige represailles leidt.

avatar van 606

Oke, is het zo erg ? Dus niet de moeite om te kijken dus.

Haha, het blijft een mooi verhaal dit.

Maar dat gezegd hebbend biedt deze docu toch eigenlijk wel te weinig nieuws om 160 minuten lang te boeien.

Kate is wel een enorm coole chick! De vurigheid spat er van af.