Drôle de Père (2017)

Alternatieve titel: The Elephant and the Butterfly

België

geregisseerd door Amélie van Elmbt
met Thomas Blanchard, Lina Doillon en Judith Chemla

Antoine is vijf jaar weg geweest om zich te verdiepen in de kookkunst en keert nu terug naar Luik. Hij is vastbesloten om zijn eigen restaurant te openen. Maar zijn terugkeer valt voor hem zwaarder dan hij had verwacht. De gezondheidstoestand van zijn moeder is verslechterd. Hij denkt ook aan Camille, de vrouw van wie hij heeft gehouden en hun kleine dochter Elsa, die hij nooit heeft ontmoet. Hij besluit hen te bezoeken. Wanneer hij aanklopt op de voordeur moet Camille juist weg voor een belangrijke zakenreis. Ze is in paniek en vraagt hem om vijf minuten op de babysitter te wachten, anders zal ze haar vliegtuig missen. Totaal onvoorbereid wacht Antoine tevergeefs op de de babysitter die maar niet opdaagt. Hij zit dus drie dagen alleen met het meisje en zal voor haar moeten zorgen...