La Novia del Desierto (2017)

Alternatieve titel: The Desert Bride

3,14

Argentiniƫ / Chili

geregisseerd door Cecilia Atán en Valeria Pivato
met Paulina García en Claudio Rissi

Teresa Godoy werkt als dienstmeid in Buenos Aires. Op een dag wordt ze gedwongen een baan aan te nemen in de afgelegen stad San Juan. Haar bus arriveert op een kleine markt, waar ze in contact komt met El Gringo, een jurkhandelaar die met een nogal opdringerige maar toch niet onsympathieke manier zijn klanten benadert. Wanneer het begint te stormen moet de man stoppen met zijn handel. Te laat realiseert Teresa dat ze haar tas in zijn camper heeft achtergelaten. Die wil ze absoluut terug in handen krijgen.

• Vanaf 23 november in de bioscoop
3 BERICHTEN 2 MENINGEN

kappeuter (moderator)
Vanaf 23 november in de bioscoop (Cinéart)

Trailer geplaatst

avatar van mjk87
Mooie film. Niets bijzonders eigenlijk, maar wel oprecht en heel fijn klein gehouden. Het enige grootse zijn de weidse, haast desolate, landschappen die goed tot hun recht komen in het extreem brede formaat (2,70:1 toch minstens) en waar de regisseur ook altijd een goed standpunt kiest. Verder twee lieve mensen die we een tijdje volgen, beide mooi ingetogen neergezet. Geen film die ik een tweede maal hoef te zien maar voor één maal prima. 3,5*.

avatar van danuz
De gezapige sfeer die de extreme loomheid van de personages met zich meebrengt is best interessant. Zo ook de wijdse landschappen die me soms cinematografisch wat aan Gerry deden denken (verder gaat elke vergelijking mank hoor!). Als geheel is dit verder een te braaf en wat niemendallerig filmpje.