Top of the Lake: China Girl (2017)

Verenigd Koninkrijk / Australië / Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Drama / Mystery
Miniserie, 6 delen

geregisseerd door Jane Campion en Ariel Kleiman
met Elisabeth Moss, Nicole Kidman en Alice Englert

De rechercheur Robin Griffin keert terug naar Sydney om haar leven herop te bouwen. Wanneer het lichaam van een Aziatisch meisje op Bondi Beach aanspoelt, lijkt er weinig hoop op het vinden van de moordenaar. Robin start een onderzoek, maar kampt met persoonlijke problemen. Het opgeven van haar dochter bij de geboorte blijft haar immers achtervolgen en Robin wil haar koste wat het kost terugvinden. Haar zoektocht naar de identiteit van "China Girl" brengt haar tot in de onderwereld van de stad en gevaarlijk dicht bij haar eigen geheimen.

avatar van tattoobob
Ben benieuwd,dit lijkt mij wel wat.

Wat een afschuwelijk vervolg. Heb de serie na drie afleveringen opgegeven. Het acteren is gewoonweg beschamend, zelfs Kidman bakt er niets van. Elisabeth Moss is een zeer goede actrice, maar vind ze in
deze serie ook bijzonder zwak!
Kijk dan liever naar de fantastische serie The Handsmaid's Tale, ook met Moss in de hoofdrol.

avatar van pampelonne
ik heb nu 5 afleveringen gekeken en ik moet zeggen, dat het drama wel heel dik wordt aangezet.
het wordt een beetje Too much!
het is heel veel ellende in 1 serie, wel spannend.
ik ben heel nieuwsgierig naar de ontknoping!

Een enorme bende ten opzichte van het eerste deel. Bizar.

avatar van ZenZin
Tja...., er zijn wel wat positieve dingen over te melden maar wat is het een extreem overdreven aaneenschakeling van totaal ongeloofwaardige toevalligheden, losse eindjes, gekken en idioten all over the place, het kan niet op , hoe meer ellende hoe beter. Australië als poel van verderf, hm...geen VVV reclame hoor. En de politie klooit ook maar wat aan.
Over the top of the lake !

avatar van john mcclane 2
enorme tegenvaller en een contrast in vergelijking met deel een wat een subliem stuk(je) film/serie was/is .

avatar van Querelle
Het eerste seizoen was al aardig over de top, maar was meer in balans tussen drama, absurdisme, sociale satire en geweld. China girl heeft ook nog wel sterke karakters die nooit helemaal slecht of goed zijn, maar verliest zichzelf volledig in nihilisme, zwartgalligheid en lelijk absurdisme. De acteurs doen echt hun best, maar kunnen tegen het eind niks meer maken van de totale inconsistente kolder.