Die Kleine Hexe (2018)

Duitsland / Zwitserland
Familie

geregisseerd door Mike Schaerer
met Karoline Herfurth, Suzanne von Borsody en Eveline Hall

De kleine heks wil dansen met de andere heksen tijdens de Walpurgisnacht, maar ze is slechts 127 jaar oud en dus nog veel te jong. Omdat ze in het geheim naar het feest sluipt en wordt betrapt, krijgt ze als straf alle spreuken van het grote magische boek te leren in slechts één jaar. Zij moet bewijzen dat ze een goede heks is. Maar de boze heks Rumpumpel wil voorkomen dat ze succesvol is en ook de kleine heks zelf is bepaald niet zo ijverig.

Vanaf 18 juli in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Vermakelijke film, ook geschikt voor de kleine kids (3+). Niet eng ondanks de vele heksen. Gelukkig doen ze nogal dom. Plot zie je al vanaf het begin aankomen, maar het gaat om de reis, het blijft een kinderfilm.

avatar van Ebenezer Scrooge
Ik heb het boek Die Kleine Hexe - Otfried Preussler (1957) - BoekMeter.nl nooit gelezen, maar ik schat zo in dat die net iets duisterder is. Maar absoluut geen onaardige film. De raaf Abraxas is voor een raaf wel heel erg braaf. Hé, dat rijmt. Het decor had van mij nog wel veel sprookjesachtiger gekund. Je hebt er namelijk prachtige bossen in Duitsland, dus daar hoeft dat niet aan te liggen. Wel heel vervelend overigens dat de originele Duitstalige versie niet op de dvd zit en je dus verplicht bent de Nederlandse versie te kijken.

avatar van K. V.
Deze ook eens geprobeerd en het was wel een mooie familiefilm. Niet zo eng, dus ook wel geschikt voor kleine kinderen. Het zag er allemaal wel mooi uit en magisch en de cast deed het ook niet slecht. Ook nog eens een familiefilm die niet vol zit met special effects (die die er wel inzitten zijn wel erg geslaagd) of vreemde wezens. Prima film.