The Drowning (2016)

2,56

Drama / Thriller

geregisseerd door Bette Gordon
met Julia Stiles, Josh Charles en Avan Jogia

De psycholoog Tom Seymour wandelt met zijn vrouw Lauren langs een rivier. Plots springt Tom in het ijzige water om een verdrinkende man te redden. Het blijkt dezelfde jongen te zijn die hij twaalf jaar eerder achter de tralies heeft gezet voor een moord. Als de jongen weer in Tom zijn leven komt wordt hij meegesleurd in een potentieel gevaarlijke heroverweging van de zaak.

2 BERICHTEN 1 MENING
avatar van Collins
Een vlakke thriller, waarin het verhaal zich keurig binnen de lijntjes der verwachting ontvouwt. De film heeft amper verrassingen in petto en is daardoor amper boeiend en zeker niet spannend.
Dat wil zeggen, de film is niet spannend totdat de slotscènes een aanvang nemen. De laatste tien minuten van de film zijn opeens wel spannend. Oorzaak: een onverwachte en verrassende wending. Van die wendingen had de film er meer moeten hebben.
Toch zijn er in de eerdere loop van de film wel wat pogingen om een interessante en diepere laag in het verhaal aan te brengen door de personages wat verleden tijd te laten oprakelen. Tevergeefs, want de gebeurtenisjes uit het verleden klinken erg clichématig en dragen niet erg bij aan een opwaardering van de personages. De revelaties klinken allemaal te gezocht en te gefabriceerd. Die zetten geen zoden aan de dijk van de karakterontwikkeling. De personages blijven inhoudelijk vlakjes.
En zo lukt het steeds maar niet om de personages en de film een interessante invalshoek te geven.
De film heeft naast één verrassende wending eigenlijk niet veel te bieden. En één verrassende wending is simpelweg te weinig om blij van te worden.

Vervelende film. Wel verrassend einde........