• 8.345.695 stemmen

Met onder meer: Nola Kemper, Merel de Zwart en Valentijn Avé

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 6 juli 2017

Plot 100% Coco

De 13-jarige Coco is gek op mode en draagt haar eigen excentrieke stijl. Ze droomt ervan een beroemd stijlicoon te worden. Maar als ze op de eerste schooldag door haar kleding uitgemaakt wordt voor Coco de Clown besluit ze haar vintage jurkjes, panterlaarzen en streepjessokken thuis te laten en als 'grijze muis' door het schoolleven te gaan. Anoniem houdt ze een modevlog bij als de 'Style Tiger', wat een grote hit wordt. Zou ze dan toch een beroemd stijlicoon worden? En zou Bruno, die eigenzinnige jongen van school, haar dan eindelijk zien staan? Langzaam maar zeker leert Coco dat ze gewoon 100% zichzelf moet zijn.

imageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Verfilming van de boekenreeks van Niki Smit.

Vanaf 6 juli in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van mjk87

mjk87

Zo, niet eens verfilming van Carry Slee? Gaat papa Schram die dan weer doen?

avatar van J.Verschoor

J.Verschoor

mjk87 schreef:

Zo, niet eens verfilming van Carry Slee? Gaat papa Schram die dan weer doen?

Neen, dochtertje Tessa.

avatar van Simon Smith

Simon Smith

Opvallend hoge waardering. Maar ook erg weinig stemmen natuurlijk. Alleen de liefhebbers zijn gaan kijken

avatar van Rouge

Rouge

Onze dochter is erg fan van Coco. Ze is wat jonger dan de doegroep en kijkt dus op tegen de meiden uit de film.

Ik vond dat ze een wel heel erg grijs musje voor de rol van Coco hebben genomen. Echt té ongeloofwaardig dat zij een stijlicoon in disguise is én de knapste van de school strikt.

Voor de doelgroep een prima film, maar als ouder kijk je niet leuk mee door de slappe cliché’s en slappe cast. Het einde vond ik een beetje afgeraffeld. Er had meer in kunnen zitten.

avatar van mikey

mikey

Tessa schram, inmiddels een hele generatie verpest, slaat toe met de afgrijselijkste stijltjes die ze combineert met de verschrikkelijkste stijltjes. Bijvoorbeeld disco met grunge. Gecombineerd met ruitpatroontjes die je over ruit draagt. Wat zijn dat voor nihilistische mode-dwalingen? Verder weer alles gejat: mean girls, horrible houswives. Zelfs een scene uit Say anything is getracht na te doen dusdanig mislukt zodat ik het niet meteen doorhad. huh... doet dat joch nou Cusack na met dat mobieltje?

Holland op zijn kleinst weer. maar nog net niet zo erg als die kinderfiasco's van de oosterburen.

avatar van mjk87

mjk87

Niet heel slecht. Sowieso sympathiek en de mode die te zien is vind ik wel leuk. Verhaaltje zelf is gewoon vreselijk cliché en weet nergens te boeien, ik ben er wel klaar men met van die filmpjes op school waar de hoofdpersoon gelijk zo'n buitenbeentje is of gepest wordt door het populaire meisje. Redelijk vlot filmpje dat wel makkelijk wegkijkt, maar daar blijft het dan ook bij. 2,0*.

avatar van Elineloves

Elineloves

In welke wereld leeft Coco vroeg ik me meteen af. Had ze echt verwacht dat leerlingen op de middelbare school erbij liepen als kleurrijke struisvogels? Niks mis met jezelf zijn, maar too much is het andere uiterste. En als je je dan al zo bekeken voelt, trek dan op zijn minst dat tafellaken jasje uit. Voelt een beetje nep allemaal dat het dan plots super hip is en ze van buitenbeentje naar populairste meisje van de school gaat. Verder vol met Mean Girls cliches en ook de romance (zowel van Coco als van moeders) lag er veel te dik bovenop.

Al met al kijkt het vlot weg en is vooral de jonge Valentijn een knap joch, denk dat we nog wel wat van hem gaan zien de komende jaren.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Voor deze film geldt eigenlijk hetzelfde als wat ik bij Misfit zei. Mean Girls op z'n Hollands, maar dit vond ik dan net iets minder irritant. Tja, wat kan ik erover zeggen... Mijn hemel, wat ziet dat kind eruit! Valt me trouwens op dat beroemde modeontwerpers altijd precies schijnen te weten hoe anderen er bij moeten lopen, maar dat ze er zelf daarentegen vaak voor geen meter uitzien. Die Karl Lagerfeld bijvoorbeeld, het is net Krimson uit Suske & Wiske.

avatar van Rogyros

Rogyros

mikey schreef:

Holland op zijn kleinst weer.

Dat zou je ook van van deze reactie kunnen zeggen...

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

Typisch een film die Schram maakt. Begon als regisseuse met films die op Carry Slee gebaseerd waren of er sterk wat van weg hadden. Dat zijn van die films die zich op jongeren richten maar verder geen idee hebben wat er in hun leven omgaat. 100% Coco lijkt precies in dat rijtje te staan.

De doelgroep zal er weinig kritisch op zijn, maar ondertussen zijn dit soort formules tot een natte prop herkauwd. Het recept vervolgens nog een keer uit de kast trekken is een keuze die voor mij persoonlijk niet te begrijpen valt. Het weinige succes dat de film kritisch dan ook heeft behaald is daarom helemaal niet vreemd. Wellicht dat de makers de Nederlandse Michael Bay die op jongere meisjes gericht is zijn en alleen op geld uit zijn.

Erg saai op het visuele vlak, er wordt werkelijk waar niets toegevoegd behalve wat herkauwde concepten. Nogmaals, voor de kinderen zal er weinig op aan te merken zijn, maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde ouder "nog zo'n soort film?" zal denken. Gelukkig dat er nog wel wat truttige editing aan wordt toegevoegd zodat het geheel niet volledig in het water valt.

Het zal vast wel met het feit te maken hebben dat ik hier simpelweg de doelgroep niet voor ben. Als je deze review leest om te kijken of deze film wat is voor je dochter dan kan ik je de film makkelijk aanraden, maar ik zou liever voor een film gaan die echt een poging doet om wat origineels te bieden. Dit is de zoveelste film binnen dit kader alleen nog makkelijker geregisseerd. Ben ook benieuwd tot in hoeverre Schram onderzoek heeft gedaan naar de doelgroep van de film. Mijn gok: niets.

avatar van JdeBoer

JdeBoer

op 28 dec. 2021, Nickelodeon, 13:15-14:35 werdt "100% Coco New York" uitgezonden (van Ruud Schuurman)