Another Forever (2016)

Verenigde Staten / Duitsland / Brazilië / Nederland / Oostenrijk / Colombia

geregisseerd door Juan Zapata
met Daniela Escobar, Marlon Moreno en Peter Ketnath

Het leven van Alice is zowel vol geweest van grote vreugde als bittere teleurstelling. Ze heeft volhard vanwege de liefde; ze heeft de man van haar leven gevonden. Tot het ondenkbare gebeurt en haar man overlijdt. Alice treurt over de dood van haar man. Ze besluit spontaan op bezoek te gaan bij haar vriendin en haar leven weer op de rails te krijgen.

Kleine film die wat variatie mist, al leent actrice Daniela Escobar (die trouwens aan het script meehielp) zich uitstekend tot de trieste rol van de vrouw die zich over de herinnering van haar overleden man niet kan zetten.
Toch mooi met prima beeldvorming en muziek.
Voor een stuk in Nederland opgenomen.

avatar van IH88
Another Forever

Another Forever biedt een aardig inkijkje in het leven van een vrouw die moet omgaan met het verlies van haar geliefde. En hoe ze haar leven weer langzaam weet op te pakken. De film heeft weinig dialoog, en het gebrek aan interessante plotwikkelingen wreekt zich uiteindelijk wel. Daniela Escobar weet met weinig woorden toch nog heel veel emotie over te brengen en het allemaal wel invoelbaar te maken. Maar het is uiteindelijk niet genoeg voor een geslaagde film over een vrouw die moet omgaan met rouw en verlies.