Iqbal & Superchippen (2016)

Alternatieve titels: Iqbal & the Superchip | Iqbal en de Superchip

Denemarken
Familie

geregisseerd door Oliver Zahle
met Hircano Soares, Liv Leman Brandorf en Rasmus Bjerg

Iqbal en Sille zijn beste vrienden en hebben hun hele leven naast elkaar gewoond. Hun buurt is toe aan een renovatie en ongelukkigerwijs moeten Æselmand en Svine (het Zwijn) dit project gaan leiden. Het hele project is echter een dekmantel van hen om uiteindelijk de olie dat onder Blågårdsgade is gevonden te gaan winnen. Iqbal vindt een chip met magische energie en ze weten Æselmand en Svine te overtuigen om deze te ruilen voor hun huizen, zodat ze naast elkaar kunnen blijven wonen. Æselmand en Svine proberen hen echter te bedonderen en Iqbal en Sille moeten knokken voor hun buurt en om de boeven te ontmaskeren.