Esteros (2016)

Argentinië / Brazilië / Frankrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Papu Curotto
met Ignacio Rogers, Esteban Masturini en Joaquín Parada

Matías en Jerónimo zijn vrienden geweest in hun kindertijd. Toen ze naar de middelbare school gingen veranderde de verhouding onder de twee tieners: tussen hen ontkiemen romantische gevoelens. Maar wanneer de familie van Matías verhuist, verliezen de vrienden elk contact. Tien jaar later; Matías woont samen met zijn vriendin in Brazilië, terwijl Jerónimo in hun gemeenschappelijke geboorteland Argentinië gebleven is, waar hij kunstenaar is en een openlijk homoseksueel leven leidt. Dan bezoekt Matías ter gelegenheid van carnaval zijn oude thuis.

avatar van maxcomthrilla
Mooi!

De beelden vanuit vroeger zijn ongetwijfeld het beste, want de vrienden zijn dan nog redelijk speels en fijne chemie daar tussen de hoofdrolspelers. Eenmaal volwassen blijkt het leven helaas te moeilijk en dat soort bla bla bla, alhoewel de film uiteindelijk wel de juiste koers weet te vinden. Voor een minder eind had ik ook gemakkelijk een ster minder gegeven. 3,5*