Panenství a Kriminál (1970)

Alternatieve titel: Virginity and Prison

Tsjechoslowakije
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Václav Lohniský
met Vladimír Mensík, Lucie Zulová en Jirí Vondrácek

Kruidenier Souska is een eerbaar burger van een klein stadje en zal gauw worden gekozen als voorzitter van het lokale Nationale Comité. Zijn nicht Lidunka wordt zestien en dwingt Souska om haar mee te nemen naar Praag. Daar ontdekt ze dat hij een maîtresse in de stad heeft en ze perst hem hier mee af. Oom Souska moet de avond met haar en champagne doorbrengen. Op de terugweg naar huis probeert ze hem te verleiden, maar hij weigert haar avances. Zij legt het aan met Souska's leerling Frantisek en doet daarna of ze door hem is aangerand.