Dva Dnya (2011)

Rusland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Dunya Smirnova
met Fedor Bondarchuk, Kseniya Rappoport en Evgeniy Muravich

Petr Drozdov is een viceminister die naar een museum wordt gestuurd dat de herinnering aan een lang vergeten Russische schrijver, levendig houdt. Een schrijver vooral befaamd voor zijn vriendschappen met andere beroemde schrijvers uit de 19e eeuw en voor een boek dat niemand meer leest. Het museum wordt geleid door de toegewijde bibliofiel en literair criticus Masha. Drozdovs missie is duidelijk: de gouverneur van de regio wil het 19de-eeuwse landhuis en wil dat Petr deze bezoekt om te bevestigen dat het huidige museum geen zinvol streefdoel heeft.