Måste Gitt (2017)

Zweden
Komedie / Drama

geregisseerd door Ivica Zubak
met Can Demirtas, Jörgen Thorsson en Lena Endre

De acties van crimineel Metin zijn – net als de troosteloze Zweedse decors waarin zijn leven zich afspeelt – gehuld in grijstinten. Hij heeft grootse dromen over beroemd worden. Helaas komt de werkelijkheid regelmatig als een kopstoot tussenbeide.

avatar van Knisper
Heeft iemand misschien iets over deze film te zeggen? Ik overweeg het om hem vrijdag te zien.

avatar van predator
Heb bij IFFR alleen maar goede verhalen over gehoord, dus ik ga vrijdag.

avatar van Jack Sparrow
Vermakelijk en sfeervolle misdaadfilm. Uitgangspunt van het verliezen van het dagboek is hilarisch en levert een boel grappige scènes op. De scène dat Metin op een literair feestje terechtkomt is een klassieker in wording. Knap acteerwerk en fijn camerawerk dichtbij de hoofdpersoon. Doet wat denken aan de Pusher serie, maar dan met een iets vrolijker ondertoon. Hoogtepuntje dit IFFR.

avatar van predator
Een aantal hele leuke scènes, maar daarnaast ook een rauwe (Zlatanbuurt) film. Sterke film.

avatar van Knisper
Erg frisse film. Niet per se heel origineel, maar gewoon heel goed uitgevoerd.

Met een eervolle vermelding voor de Zweedse Pep Guardiola!

avatar van Knisper
Ik vind het heel opvallend dat deze film blijkbaar niet is aangekocht. Dit is typisch zo'n 'feel good'-film die het heel goed zou kunnen doen (bij jong en oud).

avatar van zoutzak
Niet zo goed als Pusher (1996) maar evenwel alleraardigst werkje van Zweedse bodem.