Bornless Ones (2016)

Horror

geregisseerd door Alexander Babaev
met Margaret Judson, Devin Goodsell en Michael Johnston

Zack, de broer van Emily, lijdt aan hersenverlamming. Samen met enkele vrienden begeeft Emily zich naar een afgelegen huis, om er voor haar broer te zorgen. Wat de groep echter niet weet, is dat het huis een verschrikkelijk geheim kent. Een voor een worden Emily en haar vrienden op gruwelijke wijze gekweld.

avatar van tattoobob
Ik ben weer benieuwd.

avatar van jeroentjuhhhhh
Matige Evil Dead rip-off. Het is tegenwoordig extra pijnlijk wanneer een film die er goed verzorgd uitziet, dat nog niet weet te combineren met een (al is het maar een beetje..) originele inhoud / invalshoek of nét dat rauwe randje. Er zijn nou eenmaal té veel graflelijke amateurprojectjes (zo'n beetje alles met Ouija / Possession in de naam... ) om ook nog dit soort teleurstellingen te verwerken.

Tempo wat omhoog + een emmertje extra bloed en je komt al een heel eind in het genre. Dat is Bornless Ones niet gegund, want hoewel het er best fijn uitziet en het een aantal momentjes meepikt die bovengemiddeld goed zijn, is het over de gehele lijn een te beproefd recept. Babaev toont wel potentie, dus hopelijk komt er nog een kans voor hem om zich te bewijzen.

avatar van Elchapo
Idd jeroentjuhhhh een evil dead rip off maar zo slecht vind ik ' m niet....zeker geen topper,maar in het horrorgenre zijn talloze grotere misbaksels te vinden dan deze flick.hij duurt ook maar 81 minuutjes dus doet het ook geen pijn....3.5 stars.

avatar van joolstein
Onder het mom van beter goed gejat dan zelf iets slecht verzonnen, lijkt dit standaardwerkje inderdaad nog het meest op de door jeroentjuhhhh genoemde Evil Dead. Dat is natuurlijk niet nieuw, iedere horror-fan kan er wel een paar opnoemen. Hetzij deze wel erg middelmatig is! Geeft het maar weer eens aan hoe briljant Sam Raimi’s origineel was. Het is natuurlijk voor low-budget regisseurs de ideale omstandigheden: geïsoleerde locatie, minimale cast en genoeg kansen voor buitensporige gore en geweld. Daarom is zo jammer dat ondanks een paar momenten er maar weinig meegedaan wordt. Nog pijnlijker wordt het als blijkt dat het camerawerk redelijk goed is en het acteerwerk nog buitengewoon sterk. Vooral acteur Mark Furze (ook te zien in Tell Me How I Die) viel op als bad-ass Woodrow. Helaas want ook al zijn er een brokje naakt en een paar plasjes bloed te zien, is het verhaal te onnozel, ongeloofwaardig en schiet te veel van de hak op de tak om een echt goed te zijn.

avatar van Noodless
Tja, viel nog wel mee. Echt slecht is het zeker niet. De cast, een paar leuke bloederige scènes en wat naakt houden je aandacht wel vast. Maar het is totaal niks nieuws, je hebt het al meermaals gezien.... vaak slechter en soms beter. 5/10

avatar van Daan258
Bagger van de bovenste plank.

Van te voren had ik al gelezen dat het een beetje een Evil Dead rip-off zou worden. Hier had ik juist wel zin in en ging er ook niet met hoge verwachtingen in.
Maar helaas was het behoorlijk slecht. Vanaf de intro wist ik al dat het niet veel zou worden. De soort van demonische stem dat klonk als een babystemmetje was te lachwekkend voor worden en vreselijk irritant.
Dan had ik nog wat hoop op wat gore maar ook dit viel zwaar tegen en wat er qua gore inzat zag er erg goedkoop en slecht uit.

Al met al, het was prut.

avatar van knusse stoel
De reacties hiervoor waren voor ons een signaal om niet anderhalf uur voor deze film op de bank te schuiven. Het zijn reacties van hen die regelmatig hetzelfde van films vinden als ons en als zij zeggen dat het niet veel "om de hakken heeft", is dat voor ons een teken om er maar niet aan te beginnen.

avatar van mixmaster
Man man man, wat een trieste film.
Het enige wat deze regisseur wil is zoveel mogelijk van ''Evil Dead'' na te doen, nou daar is ie dan hopeloos in gefaald.

Totaal niet eng, waardeloos acteerwerk, een hopeloze B-film.

avatar van Phantasm
Redelijke horror die voor een keertje is te doen.