Arábia (2017)

Alternatieve titel: Araby

Brazilië

geregisseerd door Affonso Uchoa en João Dumans
met Aristides de Sousa, Murilo Caliari en Gláucia Vandeveld

André is een jonge jongen die leeft in een industriële wijk in Ouro Preto, Minas Gerais. Eenmaal per week, bezoekt zijn tante Márcia hem en zijn jongere broer om hen te helpen met de huishoudelijke taken, terwijl hun moeder weg is. Op een dag krijgt één van de fabrieksarbeiders, Cristiano, een buitenlander met een turbulente achtergrond, een ongeval in de fabriek. Márcia geeft hem eerste hulp vlak voor de fabriek en vraagt ​​André naar het huis van Cristiano te gaan om zijn documenten en wat kleren te pakken. André vindt een notitieboek en ontdekt dat Cristiano begon met het schrijven voor een theatergroep van de fabriek.