Captain Underpants: The First Epic Movie (2017)

Alternatieve titel: Kapitein Onderbroek: Het Eerste Grote Avontuur

Animatie / Actie

geregisseerd door David Soren
met de stemmen van Ed Helms, Thomas Middleditch en Kevin Hart

George en Harold zijn twee herrieschoppers die bij al hun leraren bekend staan als storend en onbeschoft.Ze houden ervan om grappen uit te halen met de hulpeloze leerlingen en leerkrachten op school. Daarnaast maken ze ook strips onder de naam "The Adventures of Captain Underpants". Ze hebben vele vijanden, maar degene die hen het meest haat is het schoolhoofd, Mr. Krupp. Als ze wederom in de problemen zitten, besluit George zijn 3D Hypno-ring te gebruiken om Mr. Krupp te veranderen in hun eigen superheld, Captain Underpants.

kappeuter (moderator)
Vanaf 11 oktober 2017 in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros. Pictures International)

ziet er geinig uit .

avatar van kleintje 2
Wel apart, maar ziet er grappig uit.

avatar van huppelepup
Fantasierijk verhaal, dat is zeker, maar niet echt humorrijk.
Misschien dat kinderen het beter kunnen waarderen, hoewel het best veel Engelse woordgrappen bevat, die waarschijnlijk in het Nederlands verloren gaan.

puur voor kids

avatar van Night Sky Investigators
ik vond de film echt super grappig.. heb echt hard gelachen, en dat gebeurd niet echt vaak met films de laatste tijd.. echt een aanrader als je van onderbroekenlol houdt..

avatar van tattoobob
Erg saaie animatie dit....ook de stijl vond ik niet zo leuk om naar te kijken.
Het verhaaltje was wel leuk bedacht maar de uitwerking vond ik wat karig en saai.
Verder valt er niet zoveel over te zeggen.......next!

avatar van The Director
Voor de kinderen prima, maar verwacht zeker geen niveau als huisdieren geheimen.
Wel een erg flinterdun verhaal lijntje met weinig diepgang.

avatar van WesleyX16
Zelfs mijn dochter vond het een beetje saai. Dat klinkt jammer voor een meisje altijd heel positief is.

avatar van jeroentjuhhhhh
Een iets te kinderlijke animatiefilm met aan de ene kant leuke zelfbewuste humor (met o.a het doorbreken van de fourth wall) en geinige wisselingen in animatiestijl, maar de basis is niet sterk genoeg om het te dragen. Behoor uiteraard niet tot de doelgroep, maar de kwaliteit van de main animatie is mij véél te doorsnee en daar doet het verhaal nog een schepje bovenop. De stem van Kevin Hart is overigens irritanter dan ooit.

avatar van missl
Saaie animatie, duidelijk voor de kleine kinderen.

Eén van de minste animatiefilms die ik de laatste jaren heb gezien. Een poging om in te haken op de succesvolle absurditeit van films als Megamind en Despictable Me maar meer dan een poging wordt het helaas niet. Zeker excentriek, maar qua humor enorm flauw(zelfs geen goede onderbroekenlol, wat je eigenlijk wel zou verwachten), en de rommelige verhaalstructuur doet deze Captain ook geen goed. Nergens leuke kwinkslagen voor volwassenen zodat alleen kinderen zich wellicht nog enigszins kunnen amuseren met deze. Moet wel gezegd dat de animatie zelf wel redelijk gelukt is, maar dat is dan ook eigenlijk wel de hedendaagse standaard. Voorspelling: ondanks de belofte in de filmtitel komt er geen vervolg.

avatar van LhKsoft
zeer matige film. Dat ze maar bleven praten tegen de kijker ipv het verhaal door te spelen ... ieuw. Na 20 minuten af gezet.