• 8.522.614 stemmen

Geregisseerd door: Jonathan Levine

Met onder meer: Amy Schumer, Goldie Hawn en Ike Barinholtz

Releasedatum: 11 mei 2017

Plot Snatched

"Mess with me, mess with my mother."

Wanneer haar vriend haar dumpt overtuigt Emily (Amy Schumer), een spontane vrouw van in de 30, haar uiterst voorzichtige moeder (Goldie Hawn) om haar te vergezellen op een vakantie naar Ecuador. Op aandringen van Emily gaat het tweetal op zoek naar avontuur maar in plaats daarvan worden ze plots ontvoerd. Als de twee zeer verschillende vrouwen gevangen zitten wordt de moeder-dochter relatie danig op de proef gesteld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Vanaf 11 mei in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros. Pictures International)

avatar van Seam

Seam

Nee waarom Schumer, Levine?! Gaat m'n eerste onvoldoende voor een Levine film worden ben ik bang

avatar van n00r

Wilcoo7

Leuke komedie

avatar van pierre18

pierre18

Die poster vind ik wel meevallen. Geeft wel weer wat de film beoogt. Niemendalletje voor er tussendoor en niet gaan nadenken over het hoe en waarom. Amy en Goldie spelen prima, grappen zijn er nauwelijks vond ik, maar mijn dochters (rond de 21) lagen helemaal vlak. Dat zal de generatiekloof wel zijn die ook in de film terug kwam. Gelukkig werd het allemaal niet te zoetsappig aan het eind als dochter en moeder elkaar weer gevonden hebben.

avatar van mrklm

mrklm

Voor een komedie met twee zulke getalenteerde komische actrices is het ronduit teleurstellend dat Ike Barinholz de film steelt als Jeffrey, de agorafobische, onvolwassen zoon van Linda [Goldie Hawn] en broer van Emily [Amy Schumer]. Emily verliest haar vriend en haar baan, bovendien heeft ze geen annuleringsverzekering gesloten voor de vakantie voor 2 personen naar Ecuador. Ze besluit haar moeder mee te nemen, maar komt in de problemen wanneer een charmante mooiboy hun uitnodigt voor een dagje uit. Dat loopt echter uit op een kidnapping, waardoor moeder en dochter terecht komen in Columbia en op elkaar zijn aangewezen om uit de jungle te ontsnappen.

Het is een vergezochte premisse, maar het grootste probleem is dat er weinig chemie is tussen de beide hoofdrolspeelsters en dat het scenario ze te weinig mogelijkheden biedt om hun niet geringe komische talenten tentoon te spreiden. De mannen hebben de beste grappen, waarbij de confrontaties tussen Jeffrey en douane-medewerker Morgan [Bashir Salahuddin] zorgt voor de beste momenten in deze teleurstellende, zeer middelmatige komedie.

avatar van MENEER L3GIOEN

MENEER L3GIOEN

Vreeeeesselijk ongrappig!

avatar van barry0404

barry0404

Vreselijke poster met dat gestylde zogenaamd slordig kapsel

avatar van Sj.jansen83

Sj.jansen83

gewoon slecht. 91 minuten die ik kwijt ben van mijn leven. Je ziet dat ze proberen grappig te zijn en alles is ingestudeerd, nergens bespeur ik vrije ingeving en spontaniteit van de actrices. Rotzooi van de bovenste plank.

avatar van Elvenraad

Elvenraad

Als je de behoefte hebt om al je levensvreugde uit je weg te laten vloeien, dan is deze film het juiste medicijn.

avatar van Corcicus

Corcicus

Ik begrijp de criticasters helemaal niet. Noch mijn vriendin, noch ik zijn Schumer-fans, maar we hebben ons allebei kapot gelachen. Een persoonlijke aversie jegens de hoofdpersonages zal het zicht hier wel wat vertroebelen en een eerlijke beoordeling in de weg staan. Dit was immers een topkomedie!

avatar van johnhendrikos

johnhendrikos

Waardeloze film, flauwe humor, acteurs die enige aversie oproepen. Nee echt geen leuke film.

ps ook met andere acteurs had deze film niet leuk geweest.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Tja,,,Schumer , hate her or love her,lijkt haar ding, Na de behoorlijk teleurstellende Trainwreck (2015) weet ze toch weer te overtuigen als actrice.

Trainwreck was op wat uitzonderingen hier en daar een belachelijk voorspelbare RomCom.

Dat haar stand up niet je ding is ,is te begrijpen,eentonig,banale makkelijkheid .

Maar ik zie haar wel groeien als actrice.Dit was best leuk en vermakelijk .

Helaas wel naar het einde toe zoetsappig ,net als haar debut.

Maar deze was stukken beter,geen topper,maar absoluut geen afrader,vermoed wel dat het meer een meiden ding is .

Maar vermakelijk is het zeker wel.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Matige komedie over een moeder en haar fugly dochter die tijdens hun vakantie in Ecuador ontvoert worden. Ik vond het geen leuke cast, Schumer is eerder irritant dan grappig en Hawn met haar strakgetrokken smoelwerk ziet er niet meer uit. Qua humor valt het erg tegen, er zitten slechts twee leuke grappen in. Voor de rest is het niet veel soeps.

avatar van richette

richette

Wat een extreem slechte film!

avatar van Vilmkritikus

Vilmkritikus

Vreselijke flauwe totaal niet grappige film.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Totaal niet en nergens grappige "komedie" met twee talenten in huis waar je u tegen zegt, maar helaas doen de regisseur en scriptschrijver er helemaal niks mee. Erg flauw allemaal. Er had veel meer in gezeten. 2 * voor de moeite.

avatar van coumi

coumi

Was niet zo slecht als ik op basis van de informatie geloven moest. Wat droge humor, soms leuk, vaak flauw, je moet er gewoon van houden. In ieder geval niet van een goedkoop lach of ik schiet niveau of veel vulgaire grappen. Barinholtz zet een leuk typetje neer, Joan Cusack duikt bijna onherkenbaar op in een bijrol, en die scène met die lintworm was toch gedenkwaardig? Het tempo is lekker snel, wel Jammer dat de aanvankelijke humor ergens halverwege word aangevuld met een wat slap avonturenverhaal welk ook nergens echt spannend wil worden. De dames in de hoofdrol hebben onmiskenbaar komisch talent, onderling best chemie maar zien er qua uiterlijk niet uit. Van Schumer ben ik niet onder de indruk, maar dit was in ieder geval beter dan de eerste film die ik van haar heb gezien(Trainwreck heette dat onding). Het voormalig guitig engeltje Goldie heeft pijnlijk duidelijk een botox behandeling te veel gehad en laat je even vermoeden dat je naar een heuse griezelfilm zit te kijken, in plaats van de pretentieloze, zeer gemiddelde komedie die het in werkelijkheid is.

avatar van schumacher

schumacher

PPfff, wat slecht.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke komedie die lekker wegkijkt.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Een "vliegtuig" film.

Een zeer simpele wegkijkkomedie die voorbij is voor je er erg in hebt.

Gelukkig maar want nergens wordt het dijenkletsend hilarisch. Ik heb niks met die Schumer maar die vond ik op zich nog best geestig uit de hoek komen, dus dat viel me wel mee.

Maar nee, de film zal me verder niet bijblijven.

avatar van Daan258

Daan258

Zo slecht nog niet.

Eigenlijk heb ik hier alleen maar negatieve dingen over gehoord maar na het zien van de film viel het mij allemaal best mee.

Precies wat m'n buurman hierboven zegt: het is gewoon een leuke simpele wegkijkcomedy.

Hier en daar zaten er nog best wat leuke scene's in, maar dat ik echt in een deuk heb gelegen kan ik niet zeggen.

Voor mij was de broer/zoon van de personages Emily en haar moeder nog het grappigst van de hele film. Om hem heb ik dan wel een paar keer kunnen lachen.

Net niet een 3,0* maar zeker leuk vermaak en beter dan verwacht.

5,5/10

scorsese

Aardige film over een vrouw die haar moeder mee op vakantie neemt nadat ze zelf door haar vriend gedumpt is. Een mager verhaaltje met een voorspelbaar verloop, maar hier en daar valt er best wel wat te lachen en kijkt het wel gemakkelijk weg. Vooral de onbeschaamdheid van Amy Schumer is wel leuk. De casting van haar samen met Goldie Hawn als haar moeder werkt op papier iets beter. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van K. V.

K. V.

Weer zo'n onbekende film en me er eens aan gewaagd. Ik had niet echt verwachtingen bij deze film en gelukkig. Het is allemaal niet zo bijzonder, maar toch eens leuk om gezien te hebben.

Niet zo'n moeilijk verhaal, maar vervelen deed het evenmin.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1983 berichten

Schumer en Hawn vind ik beide bijzonder sympathiek en ik had gehoopt dat dit een erg leuke film zou worden maar helaas viel dat een beetje tegen.

De opbouw is nog prima te doen en Schumer is zeker vermakelijk maar op een gegeven moment laat het scenario het erg afweten. De film wordt rommelig, druk en erg geforceerd. Het absolute dieptepunt is de scene met de lintworm en vanaf dat moment verliest de film mij en wordt het allemaal alleen maar minder.

Neemt niet weg dat ik in de eerste drie kwartier een aantal keren heb kunnen lachen maar onder de streep verdienen Schumer en Hawn beter materiaal.

Tenslotte moet me nog van het hart dat ik van de regisseur van 50/50 meer had verwacht.

Gemiddeld maar met moeite.

avatar van Decec

Decec

Een goede komedie/actie film...

Leuk en prima verhaal...

Goed komedie acteerwerk...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek met

Dolby Digital...

Prima camerabeweging...

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Vorig jaar mei gekeken in het vliegtuig onderweg naar Bangkok. Exact de film die ik nodig had om mijn vakantie te beginnen. Lekker zomers sfeertje en best komisch.

avatar van MissT

MissT

Ik heb erg gelachen om deze film. De humor is anders dan waar Nederlanders over het algemeen van houden volgens mij, maar ik hou er wel van.

Onderhond

Schumer en Levine.

Beetje wat je kan verwachten wanneer je die twee tesamen plaatst. Een comedy die niet veel meer wil zijn dan dat, vandaar een aardig tempo kent, wat geslaagde grappen bevat, maar ook genoeg momenten heeft dat het allemaal niet zo geweldig wil vlotten.

Schumer moet het zoals steeds hebben van haar cringe comedy. Vaak wat smerig, steeds met voldoende zelfspot, maar iets te vaak gewoon niet grappig. Hawn is een wat doodse tegenspeelster, Barinholtz brengt gelukkig iets meer leven in de brouwerij, al blijft zijn rol eerder beperkt.

Fijn is vooral dat de film naar het einde toe niet teveel richting het drama genre afglijdt, de focus blijft comedy en de film houdt zich daar netjes aan. Zeker geen meesterwerk dit, maar voor een keertje te zien is het geen ramp, zeker vanwege een verder nijpend gebrek aan volbloed comedies. Daar hebben dit soort filmpjes dan wat extra baat van.

avatar van Mickey b

Mickey b

Platte voorspelbare inhoudsloze film. Heb wel een paar keer een glimlach gehad, maar vind de film voor de rest niet geslaagd. Shumer doet beter waar ze wel goed in is, nl. stand-upcomedian. Films met haar bevallen mij niet. Komt te geforceerd over om grappig te zijn. Op podium gaat het haar wel af. Shumaker blijf bij je leest...

avatar van ZAP!

ZAP!

Net als Melissa mag ik Amy (op z'n tijd) ook wel.

Dit is redelijk geslaagd, hoewel ik vaak niet zit te wachten op quasi serieuze actie in een komedie.

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2039 berichten

Ik vond hem wel leuk

De humor is leuk, en soms even net over het " brave" randje.

Cast ons goed, leuke verhaal lijntjes en lokatie, ook al zie je wel soms dat er een hoop plastic planten in de jungle zijn verwerkt.

Ik heb me wel vermaakt.

Als het gebaseerd was op een waar gebeurt verhaal, vraag ik me af, welke scenes dat waren, en is het ook altijd wel leuk bij de aftiteling iets van de ware mensen te zien.