The Hurricane Heist (2018)

Alternatieve titel: Category 5

Actie / Thriller

geregisseerd door Rob Cohen
met Toby Kebbell, Maggie Grace en Ryan Kwanten

Een team van jonge hackers infiltreert in een Amerikaanse overheidsfaciliteit dat geld vernietigt met het plan om $600 miljoen in contanten te stelen. Op dat moment komt er een rampzalige categorie 5-orkaan - de ergste storm ooit geregistreerd in de Verenigde Staten - aan de grond. De twee enige overgebleven personen, de meteoroloog Will en de bewaker Casey, moeten de verschrikkelijke storm zien te overleven, Wills broer Breeze zien te redden en voorkomen dat de dieven er met de buit vandoor gaan.

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit was net zo slecht als de reviews overal in de media al vertelden. Het plot is ronduit belachelijk (maar dan in de categorie echt slecht, niet humoristisch slecht), de cast is weinig getalenteerd en de special effects zijn te simpel. Niet beroerd, maar ook verre van blockbuster-waardig. Ik zet liever nog eens Twister op.

Brak verhaal. Slecht geacteerd. Grafisch soms goed, soms heel slecht.

Deze film gaat van het ene uiterste naar het andere.
Sommige speciale effecten zijn prima andere dan weer miserabel slecht.
Het verhaal, redelijk, maar zeker geen hoogvlieger.
En over het acteren ga ik maar best zwijgen, zelfs Ben Cross, eens een groot acteur doet hier ook weer mee, en is nog maar een schim van wat hij ooit is geweest.
Een score van anderhalve ster, omdat de beelden soms toch wel spectaculair waren.
Maar daarmee is alles gezegd.

Tenenkrommend slecht. Slecht verhaal, slecht acteerwerk, dramatische voorspelbare dialogen.

avatar van mjk87
Ja slecht. Het verhaal is ergens nog wel geinig net als dat de actie afspeelt rond een orkaan, dus veel wind en natte met bladeren bedekte straten. Zo vaak zie je dat niet, zo'n decor in een actiefilm. Jammer alleen dat aan het eind het niet op een storm lijkt maar eerder de as van een vulkaan, dat was te overdreven. CGI is ook heel slecht, acteerwerk erg matig, tempo niet best, actie onoverzichtelijk en ten slotte visueel goedkoop ogend en vaak ook saai, soms zelfs lelijk. 1,0*.

avatar van Elchapo
Het verhaaltje(wat overigens niet origineel is) redt de film.vooral de CGI is lachwekkend slecht te noemen voor een film van deze tijd,leuk voor een keertje maar that's it.3 stars.

avatar van nathaniel177
Het acteerwerk is slecht, de special effects zijn vaak slecht, het verhaal is belachelijk, de helft is gejat van het veel betere Twister uit 1996, vergelijk de openingsscènes maar met elkaar. De enige die nog wel redelijk acteert is Toby Kebbel. De special effects waren soms zo slecht dat je 100% kon zien dat het in een studio was opgenomen. En er is ook een personage (als je de film hebt gezien weet je wie ik bedoel) die precies klinkt als darth vader.