The Refrigerator (1991)

Horror / Komedie

geregisseerd door Nicholas Jacobs
met Julia McNeal, Dave Simonds en Phyllis Sanz

Een jong stel komt te wonen in een appartement in New York waar zich alleen een koelkast bevindt. Al snel blijkt dat deze koelkast mensen op een afschuwelijke manier vermoordt en ze vervolgens naar de hel stuurt. Het ding begint al de macht te krijgen over het brein van de man...

avatar van bioscoopzaal
Hee, ik heb deze ooit gezien. Echt een geweldige film, mensen. Laat je niks wijsmaken!

avatar van Jordy
EmDee schreef:

haha Polder, toch nog een plaatje gevonden?

(die zwarte randen mogen wel weggeknipt worden)

Is dit de koelkast uit Requiem For a Dream?

avatar van Jordy
ja RFaD is een spin-off van deze film om de boel op te vullen zijn er nog wat addicts bijgegooid

avatar van Redlop
EmDee schreef:

haha Polder, toch nog een plaatje gevonden?

Als ik een film toevoeg is het dan meteen ook een indrukwekkend meesterwerk.
Ik heb Requiem for a dream nog niet gezien, maar die staat nu helemaal hoog op de to see list. Volgens mij is het ook dezelfde koelkast als in Cape Fear maar daar heeft hij een totaal andere rol. Bijna niet te geloven dat het dezelfde is.

Leuke, aardige film over een koelkast die alles opslurpt. Geeft een 1* voor zijn hoofdrol en voor zijn origineletijd ook een sterretje

avatar van brucecampbell
Weird.
De film heeft een erg amateuristische look, maar eens je daar doorheen kijkt heb je toch wel te maken met een erg fijn cultfilmpje, want hoe verzin je nu zoiets?
Erg leuke scènes worden afgewisseld met saaie stukken en het einde had ook wat anders gemogen maar toch een leuke verassing.

avatar van Vascago
Ik vind de poster op Helltown.org mooier, maar dit lijkt me verder wel een tof filmpje. Snel even opsnorren. Staat geloof ik op Youtube.