• 10.601 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Hank Braxtan

Met onder meer: Sherilyn Fenn, Ray Wise en James Remar

Gesproken taal: Engels

Plot Unnatural

"Some things were never meant to be."

Een fotograaf en zijn collega's trekken midden in de winter de wildernis van Alaska in om te profiteren van het beperkte maar prachtige daglicht. Ze worden ontvangen door een ervaren jager en tevens eigenaar van de lokale herberg. Deze vertelt hen de legende van de Maneater, een beer met slagtanden en scherpe klauwen. Het verhaal blijkt al snel een ware nachtmerrie te worden voor de groep wanneer een experiment van Clobirch Industries er voor zorgt dat een genetisch gemanipuleerde beer verandert in een dodelijke, mensetende machine.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Alle Media

avatar van 606

Heb zo ie zo een zwak voor dit soort films, dus heb er zin in

avatar van tattoobob

tattoobob

Weer eentje uit de nieuwe after dark serie.....ik ben benieuwd.

avatar van Corcicus

Corcicus

Dit trok op niets hoor. Doodsaai, vrijwel alle kills vallen buiten beeld, de ijsbeer zag eruit alsof hij was weggelopen van de Disney Land Parijs site en er valt gewoon niets goeds over te zeggen. Mijden als de pest deze!

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Leuk voor een avondje film kijken,verder niets van verwachten dan valt het best mee.2.5 stars.

avatar van joolstein

joolstein

Het After Dark Horrorfeest (ook bekend als"8 Films to Die For") was een jaarlijks Amerikaans horrorfilmfestival met acht horrorfilms (soms met "geheime" bonusfilms) allemaal gedistribueerd door de onafhankelijke filmproductie- en distributiebedrijf After Dark. Onder horrorfans was dit een zeer gewaardeerde reeks want voor de makers was er geen censuur of regel die ze moesten volgen. Het leverde een aantal heerlijke genrefilms op! In 2015 kwam er een einde aan met de laatste 8 Films. Deze film was er daar één van!

Tja een monsterfilm van slechts $ 3 miljoen dollar, verwachtte dus min of meer een CGI-festijn van SyFy-Channel kwaliteit. Tjonge wat had ik het mis! Negeer de beoordeling want alhoewel de schrik ook niet zo groot was. Echter doet het wat ik wil als ik naar een film van dit type kijk: het vermaakte me! En de film biedt meer kwaliteit dan wat doorgaans voor SyFy wordt gemaakt, en ik heb er daar (als fan) een groot aantal monsterfilms van gezien!

Zoals het hoort experimenteert een moreel dubbelzinnig bedrijf met genetische modificatie. Een bedrijf geleidt door Ray Wise en met Sherilyn Fenn als onderzoek dokter...hm met twee acteurs uit Twin Peaks wat kan er toch mogelijk misgaan...tja hier ontsnapt natuurlijk iets? Ondertussen landen beroepseikel...euh.. modefotograaf Brooking met zijn assistente en twee bikini-modellen in de sneeuw van Alaska... Tja elke horrorfilm bezit ook zijn eigen hutje in de wildernis dus biedt de Black Rabbit Lodge van Martin Nakos (James Remar, Ajax in de The Warriors (1979 en Lily (zucht Pocahontas Q'orianka Kilcher The New World (2005) uitkomst! Waar voor zekerheid ook nog wat inheemse waaronder de welbekende Graham Greene rondlopen.

Met een hut vol potentiële berensnacks , kun je gemakkelijk raden wat er gebeurt. Nee een her-uitvinding van het wiel gaat er hier niet gebeuren! Maar regisseur Hank Braxtan laat zien dat hij in staat is om spanning op te bouwen en vast te houden. Er wordt slim omgegaan met de praktische wezenseffecten....JA je lees het goed! Er zijn een aantal geweldige praktische effecten dus geen lelijke CGI! Het monster wordt niet te vroeg getoond en af-en-toe worden er kleine flitsen ervan onthult. Wat naar mijn menig een wijze keuze was! Ondanks het gebrek van wat meer bloed was er hier genoeg om een ​​plezierige kijkbeurt te bieden.