Code of Honor (2016)

2,04

Actie

geregisseerd door Michael Winnick
met Steven Seagal, Helena Mattsson en Craig Sheffer

Een kolonel van de Special Forces die pas terug is uit het Midden-Oosten neemt ontslag uit het leger. Hij beseft al snel dat zijn geboortestad uiteen is gevallen en veranderd is in een gewelddadige wereld die gerund wordt door moordenaars en de drugsmaffia. Na enig beraad besluit hij toe te treden tot de duistere wereld en te doen waar hij het beste in is. Bijna niemand kan hem stoppen, maar een oud-collega wil het toch proberen.

40 BERICHTEN 5 MENINGEN
geplaatst: 7 mei 2016, 17:50 uur [permalink]
Dit soort producties zijn toch nauwelijks nog serieus te nemen: nietszeggend, saai, door en door clichématig en geen moment origineel. Ik heb werkelijk op m'n tandvlees moeten bijten om deze actiefilm, zonder dralen, uit te zitten: wat een vreselijk stompzinnige verhaallijn. Steven Seagal (hij wordt ouder maar is nog even opgeblazen) staat prominent op de poster, maar kwam relatief weinig in beeld. Zijn rol was deze keer die van een getraumatiseerde burgerwacht (en ex lid van een speciale legereenheid) die vocht tegen de misdaad.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 8 mei 2016, 14:23 uur [permalink]
Code of Honor

Jongens waar zijn we mee bezig? Afgelopen vrijdag heb ik ook de nieuwe met Seagal gezien: Sniper: Special Ops (2016) waarbij ik toch kan concluderen dat deze zelfs slechter was als Sniper: Special Ops (2016). Code of Honor was een zeer vervelende en vaak zelfs erg trage productie die eigenlijk , zoals gauke ook al wist te vertellen , helemaal niet serieus valt te nemen.

Code of Honor is echt heel slecht in mijn ogen, heb mij op geen enkele moment kunnen vermaken en dan zijn 106 minuten erg lange minuten maar, ook heel erg lang. Er is nergens in de film ook een vermakelijk stukje te vinden, nouja de dames in de bar mochten er wezen maar de rest was gewoon prut.

Het verhaal lijn was heel erg saai. Het concept was nog wel ok. maar ook dat had geen toevoegende waarde meer aan deze film. Ik kan er echt geen enkel lovend woordje voor uitspreken want ik heb me echt totaal niet vermaakt. Ook waren de toegevoegde CGI niet van kwaliteit en leek het alsof er een stage loper met paint heeft lopen kleuren over de acteurs, en het weg spattende bloed was ook gewoon prut. De actie scenes waren nog wel ok maar, ook dit was gewoon van het laagste niveau en eigenlijk niet eens leuk meer. Ben fan van Steven Seagal maar dit was in mijn ogen echt zijn slechtste productie die ik tot nu heb gezien. Ik heb nu nog maar op 1238 films gestemd en in die 1238 films heb ik genoeg slechte voorbij zien komen, en deze kan zich daarbij mooi aansluiten..

avatar van Master Blaster
geplaatst: 9 mei 2016, 13:01 uur [permalink]
Eigenlijk best wel vermaakt met deze film

kills zijn aardig gedaan

avatar van Caramba
geplaatst: 9 mei 2016, 20:31 uur [permalink]
Te dom voor woorden!!

De volle 106 minuten uitgezeten en het was een ware martelgang. Geen enkele vorm van logica was in de hele film te bekennen en de acteerprestaties van de hele cast was tenen krommend (Seagal incluis) slecht.
Special effects om van te huilen, zo beroerd. Elke schotwond was afkomstig uit de computer en het leek wel of het niemand van de productie uitmaakte hoe het er allemaal uitzag. Vooral een scène aan het einde van de film, waar 2 FBI agenten vanuit een heli aan het schieten zijn, is zó kneuzig gemaakt dat het bijna lachwekkend werd.
Ook het scenario leek door iemand met een peuterspeelzaalniveau op papier te zijn gezet en daarmee beledig ik nog de peuterspeelzalen. Een wreker die overal "toevallig" perfect zicht heeft op allerlei duistere zaken en dan maar besluit om iedereen het leven uit te knallen, zonder dat soms duidelijk wordt wat ze nou precies fout hebben gedaan (zie de arrestatie van 2 bendeleden door 2 vrouwelijke agenten), gaat mijn vermogen om nog enige logica in een dergelijke film te herkennen vér te boven. Om over het probleem, hoe in vredesnaam een bom kan zijn geplaatst onder de auto die in de openingsscène wordt opgeblazen, nog maar te zwijgen.
Helaas voor Seagal, maar ook dit wangedrocht van een film haalt het niveau van zijn "Under Siege" films bij lange na niet. Kortom..... deze film is het bekijken écht niet waard en kan je het beste links laten liggen..

geplaatst: 10 mei 2016, 00:04 uur [permalink]
Middelmatig filmpje, nog een 2,5 gegeven omdat de film me niet verveelde en er nog wat aktie in zat en een schoon blonde maarja.... buiten dat is alles gezegd zijnde.

avatar van DiDa
geplaatst: 13 mei 2016, 10:36 uur [permalink]
Aardige dtv actiefilm met in de hoofdrol Steven Seagal. Tenminste, dat deden de trailers en posters ons laten denken. Want om eerlijk te zijn is dit niet echt een Seagal film. Craig Sheffer speelt hier de hoofdrol en Seagal speelt hier een bijrol. Dat geeft helemaal niets, maar als we dit vantevoren hadden geweten hadden we met andere verwachtingen de film in gegaan. Nu kan het alleen maar teleurstelling opleveren, omdat Seagal niet heel veel in de film te zien is (wat uiteindelijk ook logisch, zie de twist op het einde). Nee als echte Seagal film is de film niet echt geslaagd. Je mist Seagal's stijl. Goed dat hij iets anders probeert, maar ik zie toch liever de bottenkrakende Seagal zoals we in zijn recente film Absolution zagen.

Code of Honor is helemaal niet zo slecht als men beweert. Zet deze film af tegen producties als Attack Force, Flight Of Fury, Black Dawn en Kill Switch. Dan is Code of Honor een pareltje. Tuurlijk is Code of Honor low budget (dat is soms te zien), maar dit is een verzorgde film die gewoon lekker loopt en voor voldoende entertainment zorgt. Het is ook te merken dat er echt vanuit een script is gefilmd en dat Seagal niet de mogelijkheid heeft gehad om hier ook maar iets aan te veranderen tijdens de opnamen. Code of Honor is een meer dan degelijke B actiefilm. Het is gewoon jammer dat de marketing er eigenlijk voor zorgt dat de film uiteindelijk als Seagal film tegenvalt. In The Asian Connection en The Perfect Weapon weten we dat Seagal de bad guy speelt en dus niet de hoofdrol heeft. Dat zie je ook aan de trailers. Je weet dan wat je krijgt. Met Code of Honor zijn we totaal misleid. Maar goed, Code of Honor krijgt 3 sterren van mij.

geplaatst: 17 mei 2016, 11:05 uur [permalink]
Draak van een film met bijzonder slechte acteurs. De "twist" op het einde wordt zo bedroevend gebracht, dat je bijna moet huilen (van het lachen).

geplaatst: 3 juni 2016, 16:49 uur [permalink]
Steven.... Het is over met je filmcarrière accepteer het nou is. Aan deze film zie je al bij het begin filmpje dat het een boutfilm is. Het geluid van de schoten kun je al het een ander uit opmaken. Slecht zeer slecht. Zonde van je tijd

geplaatst: 4 augustus 2016, 15:58 uur [permalink]
Dit is een film die je moet kijken zonder enige verwachting. Gewoon een doorsnee film, die aangeeft dat Seagal zijn tijd van goeie films wel gehad heeft.

avatar van umbra
geplaatst: 29 december 2016, 17:37 uur [permalink]
Best nog vermaakt met dit filmpje