Heller in Pink Tights (1960)

Avontuur / Western

geregisseerd door George Cukor
met Sophia Loren, Anthony Quinn en Margaret O'Brien

Het is 1880 en het reizende theatergezelschap Healy Dramatic Company is op tournee. Het is zeer druk op de bühne en de resterende tijd spenderen ze met het uit elkaar houden van ruziezoekende toeschouwers, woedende crediteuren en achterdochtige sheriffs. Wanhopig proberen de leiders van het gezelschap, Angela Rossini en Tom Healy, een flamboyant optreden te bedenken om hun publiek te amuseren. Ze doen dit door het 'Wilde' van het Wilde Westen in hun komische optredens te verwerken.

Ik snap die lage waardering op IMDb (weer eens) niet zo. Hoewel geen meesterwerk, is deze film goed genietbaar en leuk vermaak.

Mijn verwachtingen waren, door de negatieve recensies, laag en daarom viel het alleen maar mee. Op het acteerwerk van Anthony Quinn is, evenals op dat van mevrouw Loren, weinig aan te merken. En ook de bijrollen worden goed vertolkt.

Misschien verwachtte men een hilarische dijenkletser en inderdaad, dát is deze film dus niet. Het is meer een goede mix tussen drama, romantiek en komedie, en dat verpakt in een western.

Wie een pure, traditionele western verwacht, komt op de koffie.
Geen saloongevechten, show-downs bij de vleet en wat nog meer hoort in de "normale" western.
Toch vond ik dit een leuke film. Goed acteerprestaties en een aangenaam verhaal met de nodige verwikkelingen.