À Trois, On Y Va (2015)

Alternatieve titel: All About Them

Frankrijk / België

geregisseerd door Jérôme Bonnell
met Anaïs Demoustier, Félix Moati en Sophie Verbeeck

Charlotte en Micha zijn jong en verliefd. Ze hebben een huis gekocht in de buurt van Lille om daar te streven naar de volmaakte liefde. Maar sinds enkele maanden bedriegt Charlotte Micha met Mélodie. Zonder iets te vermoeden, maar met het gevoel een beetje hulpeloos te zijn, begint Micha ook een verhouding met een derde. En dat blijkt ook Mélodie te zijn. Nu moeten ze elk hun geheim bewaren, maar dat is niet zo eenvoudig.

Ingewikkelde driehoeksverhouding tussen een man en twee vrouwen. De man raakt verliefd op de vriendin van zijn vrouw, maar weet niet dat beide vrouwen ook samen 'iets' hebben. De vriendin voelt ook wel wat voor de man, die ook nog steeds gek is op zijn vrouw. Snapt u het nog? Alle drie lopen ze dus met een geheim rond en uiteindelijk komt de waarheid natuurlijk aan het licht.

Lekker over de top dus. De film balanceert voortdurend op het randje van ongeloofwaardig en vliegt regelmatig uit de bocht. Er zijn ook nogal wat kluchtige momenten. Die zijn best grappig, maar regisseur Jérôme Bonnell lijkt niet te kunnen kiezen tussen een komedie, wat het niet is en een relatiedrama, wat het ook niet is. Maar ik heb me desondanks wel vermaakt met deze film en Anaïs Demoustier en Sophie Verbeeck zijn het aanzien alleszins waard.

Entre les deux, mon coeur balance...
Ge vindt het sympathiek, zelfs teder, of gewoon oppervlakkig, al naargelang...en eigenlijk toch wel een dramatisch tintje, ondanks enkele grappige momenten.
Hoe dan ook, onze 3 helden doen hun best in hun rol gaande van droefgeestig naar onbezorgd vrolijk.
Mooie betekenisvolle shot van de drie in de kerk, naar het einde toe.
Anaïs Demoustier zag ik al enkele keren aan het werk en daar zit toch wel toekomst in.